تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
سلام. ميهمانم باشيد با خاطره اي از شهيد بهشتي
سلام.در پاسخ به هتاکي به ساحت قرآن فردا جلوي سفارت سوييس خواهيم بود ان شاءالله.
-رجوع کنيد به آخرين پستم.-

خدايا مدتي است نگرانم.اصلا «اميدوار» شدم که همه هم و غمم را اينجا بنويسم. اين فقط درد من نيست....خدايا چي ميشه اگه کشيش آمريکايي قبل از آن اقدام ÷ست فطرتانه به درک واصل بشه؟

"يا مولاي ادرکنا"

منتظر حضورز گرمتان هستيم.

سلام. «ربنا»ي نوجواني به نام « سيد عليرضا موسوي» را از شبکه دو سيما بشنويد.
سلام.اگر اجازه بدهيد مطلبي که درباره حجاب نوشتيد را بدون نام شما و نام وبلاگتان در وبلاگم بگذارم چون حرف دل من نيز هست.
پاسخ

سلام ‏چرا بدون نام و نام وبلاگ؟ خواهش مي‏كنم،بگذاريد. خوش‏حال شدم كه حرف دل يك خواهر مومن ، متدين و خدا ترسم را زده‏ام
سلام. چطور مي توان يک دوست/هم کلاسي/-يا-استاد هم سن و سال خود را درباره حجاب،امر به معروف يا نهي از منکر کنيم در حاليکه درباره همه اعتقادات و نوع تربيت آنان مطلع نيستيم؟-مي گويند اگر با بدحجاب ها و بي حجاب ها صحبت نکني و به آنها نگاه نکني،نهي از منکر است(اما من اين موضوع را قبول ندارم.چند سال قبل خانمي ميانسال در قطار مشهد-تهران با خواهر چادري ام يک کلمه هم صحبت نکرد اما اواسط راه با دختري که حجاب ناجوري! داشت هم صحبت شد.-)خاطره تلخي برايم است.
پاسخ

سلام 1-به‏نظر مي‏رسد از خصوصيات شخصي كه مي‏خواهيد نهي از منكرش كنيد بيشتر بايد بنويسيد. سن، تجرد/تاهل، تحصيلات، اهل و مقيم روستا، شهر يا تهران بودنش، عقائد و افكارش، خصوصيات خانوادگي‏اش و غيره. چون تمام اين موارد در نوع روبه‏رو شدن و صحبتي كه با شخص مي‏خواهيد بكنيد مؤثر است. مثلا شما به دختري كه اصلا مسائل ديني را قبول ندارد، نمي توانيد بگوئيد در قيامت شخصي كه مويش را از نامحرم نپوشانده از موي در آتش آويزان مي‏كنند!! ولي به فردي كه به قيامت و جهنم اعتقاد دارد بعد از مقدماتي و به‏صورت ظريف كه مخاطب فرار نكند مي‏توان گفت. 2-اگر احتمال مي‏دهيد از راه صميميت و مهرباني و كلام محبت آميز مي‏توانيد در او تاثير مثبت بگذاريد و او را به دين و افراد متدين نزديك كنيد و صد البته خودتان تحت تاثيرش قرار نگيريد (تاكيد مي‏كنم خودتان تحت تاثيرش قرار نگيريد چون بوده‏اند مواردي كه به عكس شده است. يعني به‏جاي اين‏كه فرد مذهبي طرفش را جذب كند، جذب افكار يا رفتار يا ظاهر وي شده است) با همه‏ي شرائط بالا و با حفظ تنفر دروني از نافرماني كه آن شخص نسبت به دستور خدا و پيغمبر و ائمه دارد، به او نزديك شويد.3-از خاطره‏ي‏تان چندان چيزي دستگيرم نشد.در صورت لزوم بيشتر توضيح دهيد.4- نوشته‏هاي مرا به پدر و مادر محترمتان نشان داده‏ايد؟ اگر ديده‏اند از خواندن نظرات و انتقادهاي‏شان خوش‏حال مي‏شوم. در شب هاي قدر التماس دعاموفق باشيد

سلام. درباره مسئله شماره 4 و راهنمايي تان متشکرم. فکر مي کردم اين يک قانون عرفي است و نمي دانستم واقعا شرع اين موضوع را مي گويد. (سفر و زيارت مستحبي بدون اجازه و...)
پاسخ

سلام خواهش مي كنم. براي تحقيق بيشتر مي‏توانيد به رساله‏ي حضزت امام مسئله‏ي 1295 مراجعه فرمائيد.موفق باشيد.

سلام. ببخشيد يک سوال : واقعا جاممعه ما اسلامي نيست؟-سوالم سياسي نيست-موضوعي که مي گوييد خلاف اسلام است واقعا اتفاق مي افتد.

اگر شما را ناراحت کردم مرا ببخشيد.اگر احساس کرديد مزاحمتان هستم، لطففا صريح اين موضوع را برايم بنويسيد.

پاسخ

سلام 1- اگر منظورتان اسلامي به معناي واقعي وكامل آن است، خير. جامعه‏ي ما صددرصد اسلامي نيست. اين مطبيست كه امام راحل(رحمه الله) و رهبر معظم انقلاب اسلامي(مد ظله) هم به آن اذعان دارند.اصلا اگر ما تا اين حد قدرت داشتيم كه بتوانيم اسلام واقعي را كاملا پياده كنيم ، ديگر چه نيازي به وجود مقدس آقا ، بقيه‏الله (عجل‏الله‏تعالي‏فرجه) بود.امام و آقا هم تا به حال چند بار تاكيد نموده‏اند: كه ما مي‏خواهيم با اجراي احكام و قوانين اسلام در حد توان‏مان، به سهم خود زمينه‏ي ظهور حضرت را فراهم آوريم و در حقيقت منتظر عملي ايشان باشيم.ولي اگر منظورتان اين است كه اصلا جامعه و حكومت ما اسلامي نيست، نه. اين را هم صحيح نمي‏دانم شما حجاب ما را در سيما‏ ، دانشگاه‏ها، ادارات، خيابان‏ها و حتي در مراكز تفريحي و كنار دريا (همين حجاب ناقص و داراي مشكل را)ببينيد و بعد نگاهي هم به اين مراكز، در ديگر كشورها بياندازيد. در كشورهاي ديگر و همچنين در نظام سابق كشور خودمان، دختر شايسته دختريست كه بيشتر، زيبائيها و جذابيت‏هاي بدنش، چشم‏ها را ربوده و مفتون سازد. ولي نظام ما جوان ها و نوجواناني كه در حفظ و قرائت و درك قران و نهج البلاغه كار مي‏كنند را به عنوان الگو انتخاب و معرفي مي_ كند. آن دختران به اردو‏هاي مختلط و شيطاني فرستاده مي شدند و مي‏شوند و منتخبان نظام اسلامي به سفرهاي زيارتي-سياحتي-علمي. آن هم با رعايت موازين شرعي. در برخي كشورها با وجود تاكيد شهروندانش بر مسائل ديني، ولي به خاطر حاكميت نظام غير ديني، دختران محجبه، حق ورود به دانشگاه را ندارند. آيا مي‏دانيد قبل از انقلاب در تهران خانم‏هاي چادري حق ورود به بعضي از ادارات را نداشتند. حال آن‏كه الآن در مدارس و ادارات دانش آموزان و كارمندان به خاطر حجاب و عفافشان از اعتبار بيشتري برخوردارند. در زمان سابق اگر دانش‏جوئي قصد عمل به يكي از واجبات ديني مثل نماز را داشت، بايد از ديگران خجالت بكشد و تهمت نارواي امل و عقب افتاده را تحمل كند. در حاليكه الآن دانشجويان براي شركت در اعمال مستحبي اعتكاف و عمره صف مي‏بندند و زماني كه ظرفيت تكميل مي‏شود، افراد جامانده براي ورود التماس مي‏كنند. در زمان سابق اسلام‏زدائي به حدي شديد بود كه حتي تاريخ هجري را هم بر نتافتند و آن را تبديل به تاريخ شاهنشاهي نمودند. ولي در نظام اسلامي شش فقيه عادل يعني شش كارشناس عالي مسائل ديني كه خداترس نيز هيستند، همه قوانين مصوب مجلس را با دقت بازبيني مي‏كنند تا خلاف شرع نباشد. البته باز هم تاكيد مي‏كنم ما تا اسلام حقيقي و كامل بسيار فاصله داريم. در اين نظام لباس‏هاي نيمه عريان مجريان و بازيگران سيما و سينما تبديل به روپوش(مانتو) ، مقنعه و روسري شده است ولي تا اسلامي شدن كامل همه ابعاد جامعه‏ي مان بايد همگي تلاش بسياري بكنيم.2-به چه علت شما بايد مرا ناراحت كنيد؟ خدا ببخشد.3-نه شما مزاحميد و نه سوال پرسيدن، مزاحمت است.مزاحم دختران و زناني هستند كه حتي در ماه رمضان هم به آرامش روحي-رواني هموطنان غير هم‏جنس‏شان رحم نمي‏كنند و با ظاهر شدن به شكل غير خدا پسندانه در معابر عمومي خواسته يا ناخواسته براي آن‏ها ايجاد مزاحمت ميكنند و البته پسر هائي كه مزاحم مي‏شوند. حيف نيست در زماني كه طبق فرموده پيامبر مهربان‏مان دست و پاي شيطان در زنجير است( و بر ما سلطه‏اي ندارد ) خود شيطان خود شويم؟!ببخشيد. درد دلي با شما كردم.برادر طلبه‏تان را بر سر سفره‏ي افطار دعا بفرمائيد.موفق باشيد.

سلام. اسلام مي گويد زن مانند مرد آزاد است. پس چرا وقتي زن متاهل مي خواهد به مكاني برود بايد از همسرش اجازه بگيرد؟ او خامي دختران مجرد را ندارد.-لطفا جواب را برايم ميل كنيد.نمي توانم فعلا به مديريت مركزي بروم و از آنجا به مديريت نظرات.

پاسخ

سلام نه زن، نه مرد مطلقا آزاد نيست. يعني نمي تواند اصطلاحا هر كاري دلش مي‏خواهد انجام بدهد. نه تنها در اسلام كه در هيچ مكتبي و نه حتي در هيچ نظام اجتماعي
سلام.مرا ببخشيد ولي من از پاسخ شما قانع نشدم.مرد واقعا آزاد است!!اما زن محدوديت دارد.برخي مردان همسرانشان را در خانه محبوس مي کنند اما برخي پسران موقع جدال والدين فورا از خانه بيرون مي روند ولي هيچ دختري چنين اجازه اي ندارد.دختر بدون اجزه پدر نمي تواند به زيارت برود اما پسر دون اجازه پدر مي تواند به اعتکاف-يا زيارت-برود.
پاسخ

سلام 1-خدا ببخشد. 2-امكان دارد جواب سؤالاتي كه در قسمت قبل پرسيدم بدهيد؟3-وقتي مردان همسرانشان را محبوس مي كنند پس اسلام زنان را محدود نكرده است. چون خودتان هم به درستي نوشته‏ايد: «برخي مردان».4-فرقي نمي‏كند. پسر هم بدون اجازه والدين و با نارضايتي آنان نمي‏تواند به جائي برود. آيا مي‏دانيد اگر فرزند به مسافرتي برود كه بدون اجازه و باعث ناراحتي پدر و مادر باشد ، چون سفر معصيت است بايد نمازش را تمام (چهار ركعتي) بخواند و اگر ماه رمضان است بايد روزه اش را بگيرد .گوئي براي انجام گناهي به اين سفر رفته‏است.(حتي اگر سفر زيارتي مشهد باشد كه بسيار ثواب دارد)5-چه كسي اين‏حرف‏هاي خلاف واقع را آن هم به نام دين گفته است. اعتكاف مستحب است، ولي كسب رضايت پدر و مادر، واجب قطعي مي‏باشد و فرقي هم بين پسر و دختر نيست. اگر پدر يا مادري راضي نباشدحتي پسر 40 ساله‏اش كه خود پدر شده است، به فلان مسافرت برود يا فلان روزه‏ي مستحبي را بگيرد نبايد بدون رضايت آنان اقدام كند و الا به همان شكل كه در بالا گفته شد بايد عمل كند


برخيز كه عاشقان به شب راز كنند
گرد در و بام دوست پرواز كنند
هر خانه چو شب فرا رسد در بندند
جز خانه دوست را كه شب باز كنند

سلام و درود و شب بخير
دريچه با شبخواني به روز شد ...

...[گل]

سلام. آيا هديه دادن به نامحرم اشکال شرعي دارد؟- آيا هديه گرفتن از نامحرم اشکال شرعي دارد؟(اين سوالات برخي دختران نوجوان بوده که جوابشان را نمي دانم، اما اين سوال براي خودم به وجود آمده است.-اگر شخصي جواب را مي دانست مزاحم شما نمي شدم.-)
پاسخ

عليكم السلام. خواهش مي كنم. مراحميد. چون سوال ديني پرسيدن مزاحمت نيست. پاسخ آن هم وظيفه طلبه است. هديه دادن مورد سفارش اسلام است. چرا كه هديه دادن باعث ايجاد و افزايش محبت است و دين اسلام هم دين محبت مي‏باشد. اما دليلي ندارد بين دو نامحرم محبت ايجاد شود، چرا كه محبت دلبستگي به دنبال خود مي‏آورد و اين براي دو نامحرم چون (شك نكيند كه) همراه با كشش و جذابيت جنسي هم خواهد بود، معجوني خواهد ساخت كه براي حال و آينده اين دو نفر مضر و در بسياري از موارد خطرناك و زندگي برانداز خواهد بود. لذا اسلام عزيز و دلسوز حتي در مورد حرف زدن و نگاه به نامحرم هم دستور به اكتفا به حداقل ها آن ‏هم در حد ضرورت داده‏است. حتي اسلام به حضور با يك نامحرم در اتاق خالي از ديگران بشدت هشدار داده و در روايات با تعبير لطيف و مؤدبانه‏اي آمده‏است كه در اين موارد نفر سوم حاضر در آن مكان خلوت، شيطان خواهد بود. پر واضح است كه موارد فوق الذكر در گرفتن هديه هم صادق است. لذا اين دختران نوجوان بشدت بايد از اين مسئله بپرهيزند و بدانند كه در پشت پرده اكثر اين هدايايي كه به ايشان، با احترام يا با عشق!! تقديم مي گردد، نيتهاي سالمي به چشم نمي‏خورد. صبر كنند. اين نامحرم وقتي محرم شد هر چه مي‏خواهد هديه بياورد. چرا كه آن هديه قطعا صادقانه است، نه خداي نخواسته كاسبكارانه. يا قبل از محرميت هم اگر هديه مي آورد بايد تحت يك عنوان رسمي و آشكارا مثل حلقه نامزدي ، هديه مراسم بله برون، گل و شيريني خواستگاري و ... موفق باشيد التماس دعا


سلام. از اينکه با م بحث کرديد متشکرم. زودتر پيام نگذاشتم چون درک کردن برخي مطال شما برايم چندان آسان نبود.

از شما متشکرم.

پاسخ

سلام نماز و روزه‏هاتون قبول هر قسمت از مطالب من كه دركش مشكل است بفرمائيد تا بيشتر توضيح دهم

سلام. اسلام مي گويد زن مانند مرد آزاد است. پس چرا وقتي زن متاهل مي خواهد به مكاني برود بايد از همسرش اجازه بگيرد؟ او خامي دختران مجرد را ندارد.-لطفا جواب را برايم ميل كنيد.نمي توانم فعلا به مديريت مركزي بروم و از آنجا به مديريت نظرات.

پاسخ

سلام نه زن، نه مرد مطلقا آزاد نيست. يعني نمي تواند اصطلاحا هر كاري دلش مي‏خواهد انجام بدهد. نه تنها در اسلام كه در هيچ مكتبي و نه حتي در هيچ نظام اجتماعي. مثلا من آزادم، پس مي خواهم از چراغ قرمز رد شوم يا نمي خواهم قوانين مدرسه يا اداره‏ام را رعايت كنم. چون آزادم. از طرفي هر بايد و نبايدي شايد از نظر ظاهري محدوديت بياورد، ولي اگر اين بايد و نبايد از روي حكمت باشد قطعا باعث ترقي و پيشرفت است. مثلا اگر اسلام مرد را موظف به تامين مخارج همسرش نموده است اين با آزادي مرد منافات دارد؟اگر خروج كارمندان يك اداره بايد با اجازه رئيس و اخذ مرخصي باشد، اين به معناي نپختگي كارمندان است؟
سلام. لطفا مرا به خاطر سوال قبلي ام ببخشيد. نمي خواهم درباره آن موضوع با همديگر بحث كنيم چون متوجه اشتباهم شدم قبل از اينكه پيامتان را بخوانم. آيا همچنان به سوالاتم پاسخ مي دهيد يا به خاطر ماه رمضان نمي خواهيد بحث كنيد؟
پاسخ

عليك السلام سوال كردن كه پوزش ندارد. من قصد متوجه كردن شما نسبت به اشتباهتان را نداشته‌ام.اينگونه مباحث ديني با ماه رمضان منافاتي كه ندارد، در اين ماه شايد ثواب بيشتري هم داشته باشد . چون مباحث ديني است. لذا اگر كاري از دستم بيايد يا جواب سوالي را بلد باشم در خدمتم.
سلام.اين دوست قديمي خيلي مهربانتروبخشنده تر ازآني ست كه مافكرمي كنيم. همه رانه تنهادر كل اين ماه(اين ماه اختصاصي تره)بلكه اززمان تولدمون تاحتي بعدمرگ هم مهمون مي كنه .خداكنه دراين مدت طولاني(نه فقط اين يك ماه اختصاصي)حواسمون باشه كه مامهمومنيم وحرمت صاحب خونه روداشته باشيم
   1   2      >