سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رشک بردن زن کفران است و رشک بردن مرد ایمان . [نهج البلاغه]
ماجرای گفتگوی من با سرباز آمریکائی در مرز
انتقاد آیت‌الله خاتمی از مواضع یک مسئول دولتی

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با اشاره تلویحی به سخنان یک مقام مسئول دولتی، قرار دادن مکتب ایران مقابل مکتب اسلام را ملی‌گرایی شرک‌آلود نامید و در ادامه خطبه‌های خود تأکید کرد که آمریکا در زمینه رویارویی نظامی با ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.


 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران طی سخنانی در خطبه دوم، از ویژگی‌های برتر نظام جمهوری اسلامی را اسلامیت نظام دانست و اظهار داشت: این اسلامیت نظام بود که سرانجام منجر به نظام اسلامی شد، این مسئله خیلی مهم است و به تعبیر امام راحل نهضت ما اسلامی است، قبل از آنکه ایرانی باشد.

* قرار دادن مکتب ایران مقابل مکتب اسلام ملی‌گرایی شرک‌آلود است

وی در ادامه با بیان اینکه اصلاً ایران با اسلام هویت خود را پیدا کرد، گفت: متقابلاً هم اسلام خدمتی بزرگ به ایران کرد؛ خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری برای اثبات این واقعیت و این ارتباط متقابل است. در ابتدای انقلاب یکی از سیاسیون گفته بود که فرق ما با امام(ره) این است که امام(ره) ایران را برای اسلام می‌خواهد و ما اسلام را برای ایران. این سخن همان ملی‌گرایی شرک‌آلود است که امام(ره) آن را نهی می‌کرد و می‌فرمود ملی‌گرایی خلاف اسلام است و خلاف دستور خداست و بر خلاف قرآن مجید است. ایرانی که بخواهد در برابر اسلام قرار گیرد، ملی‌گرایی شرک‌آلود است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با تأکید بر اینکه روشن است که وطن‌دوستی غیر از ملی‌گرایی است، یادآور شد: ملی‌گرایی به این مفهوم که انسان اسلام را در مقابل ایران قرار دهد و بگوید که اسلام مکتب‌های مختلف دارد و یک مکتب ایرانی دارد. این با وطن‌دوستی متفاوت است وطن دوستی قابل قبول است و در متن اسلام هم آن را نشانه ایمان دانسته‌اند. اما مکتب ایران در برابر مکتب اسلام همان ملی‌گرایی شرک‌آلود است که امت مسلمان ما هرگز نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.
وی ادامه داد: ما دلداده اسلام و ایران اسلامی هستیم ما همه چیزمان اسلام است، مقصد ما مکتب ماست؛ بنابراین زمزمه‌های این‌چنینی تبار آن‌چنانی دارد که اول انقلاب یکی از سیاسیون می‌گفت و سرانجامش هم جمهوری ایرانی است این حرف هیچ تفاوتی با جمهوری ایرانی ندارد.
آیت‌االله خاتمی در عین حال عنوان کرد: ما همه چیزمان اسلام است. مدافع ایران اسلامی هستیم. همین متدینین هستند که همواره از وطن حمایت کرده‌اند و تاریخ هم نشان داده که در عرصه دفاع از وطن متیدنین در خط اول دفاع از وطن بودند و بسیاری از ملی‌گرایان و مدعیان ملی‌گرایی به این وطن خیانت کردند.

* نقل مرثیه دردناک حجاب توسط آیت‌الله خاتمی و انتقاد به افتتاحیه‌های مبتذل برخی جشنواره‌ها

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس با بیان اینکه "این پنجمین خطبه‌ای است که بنده می‌خوانم و مرثیه دردناک حجاب را سر می‌دهم "، به مقابله با بدحجابی اشاره و تصریح کرد: دلیل آن هم این است که متأسفانه روز به روز شاهد خبرهای هنجارشکنانه در این رابطه هستیم؛ برگزاری برخی جشنواره‌های مبتذل و برخی افتتاحیه‌های مبتذلی که در آن خواننده‌های زن و مرد دف بزنند. یا خبرهای نگران‌کننده از برخی سواحل دریاها می‌رسد. یا خبر دوچرخه سواری بانوان در خیابان‌های عمومی تهران، یا به وجود آمدن فروشگاه‌های آن‌چنانی در برخی مناطق تهران از جمله شمال که فروشندگان زن با لباس مبتذل و بد برای جلب مشتری حاضر می‌شوند.

وی اضافه کرد: گاهی به بنده گفته می‌شود وقتی اثر ندارد چرا می‌گویی؟ ما تکلیف داریم منکر را بگوییم و در برابر منکر تحمل نکنیم. در این چهار خطبه حرف‌های خود را زدیم الان دو کلمه بیشتر نمی‌گویم. اول این که دلسوزی‌هایی که دلسوزان این نظام و دین و مراجع عظام تقلید و امامان جمعه و متدینین دارند برای ایجاد انگیزه بیشتر برای یافتن علاج این معضل است. معتقدیم مسئولان عالی نظام ما درد دین دارند. هیچ کدام از مسئولان عالی نظام این وضعیت نابه هنجار حجاب را نمی‌پسندند؛ بنابراین هرگز نباید برداشت از این صحبت‌ها این باشد؛ کسانی که این اعتراض‌ها را می‌کنند می‌خواهند دولت را تضعیف کند.

امام جمعه موقت تهران در عین حال با تأکید بر حمایت از دولت، عنوان کرد: این دولت بر آمده از حضور چهل میلیونی و بیش از 24 میلیون رأی است. دولت قانونی و مشروع است و باید او را کمک کرد. جریان فتنه تمام تلاشش این است که حتی اگر بتوانند یک روز از عمر این دولت کم کنند، اما ما معتقد به تقویت دولت قانونی به همراه رهبری هستیم، ولی حمایت به‌به و چه‌چه کردن نیست.

* حمایت ما از دولت "حمایت ناصحانه " است

وی تأکید کرد: حمایت ما ناصحانه است و این خدمت به کشور بقیة‌الله‌الاعظم است. این حرف‌هایی که زده می‌شود خیر و صلاح مملکت است، امنیت روانی اجتماعی و خانوادگی را در رعایت این اصل می‌دانیم.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر فعالیت فرهنگی و کار اجرایی کردن همزمان در مقابله با بدحجابی، گفت: صحبت این نیست که برخی می‌گویند کار فرهنگی انجام دهیم و برخی می‌گویند کار انتظامی باید انجام شود. طرح این مسئله به این شکل غلط است. کدام عالم دینی است که بگوید در مقابله با بدحجابی از همان اول بزن بزن کنیم؟ هیچ عالم و رساله این را نمی‌گوید، بلکه تأکید بر کار فرهنگی و کار اجرایی به صورت همزمان است. ما هرگز نگفتیم فقط کار اجرایی شود.

* نباید طوری حرف بزنیم که بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها دلشان خنک شود

به گفته وی، سخن ما این است که امثال من که تریبون داریم، طوری حرف نزنیم که بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها احسنت بگویند و بگویند که دل‌مان خنک شد. بلکه باید طوری حرف بزنیم که متدینین مطمئن شوند مسئولین هم این درد را دارند. آ‌ن‌ها هم بدحجابی را خطر می‌دانند و سخنان ما باید مایه آرامش متدینین باشند که صاحبان اصلی انقلاب هستند.

* بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها روز خطر صحنه را خالی می‌کنند

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه "در روز خطر و روز حادثه آن‌ها که ایستادگی می‌کنند متدینین هستند "، گفت: بدحجاب‌ها و بدپوشش‌ها روز خطر نه تنها صحنه را خالی می‌کنند بلکه دست تسلیم بلند می‌کنند؛ بنابراین کار فرهنگی و اجرایی هر دو لازم است.


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/5/16:: 3:30 عصر     |     () نظر


ام سی آی فایو؛ باشگاه بزرگ فروشندگان ایرانی