سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، راهصواب و هدایتش را به او می نماید و به او توفیق فرمانبری ازخود می دهد . [امام علی علیه السلام]
ماجرای گفتگوی من با سرباز آمریکائی در مرز

بسم الله الرحمن الرحیم 

آثار اجتماعی- خانوادگی بد پوششی :

مقدمه:

گناهان از بعد اثرگذاری به دو بخش تقسیم می‌شوند. گناهان فردی و گناهان اجتماعی.

1-    به گناهانی می‌توان گناهان فردی اطلاق نمود که اثر یا آثار وضعی آن گریبان‌‌گیر شخص گناهکار می‌شود. مثلا اثر وضعی دروغ، شخص درو‌غگو را در برمی‌گیرد یا گوش دادن به موسیقی حرام که بعضی قائلند که باعث ضعف اراده ‌می‌شود.

 

2-  اما گناهانی هستند که وقوع آنها منوط به علنی بودن و متأثر شدن خواه ناخواه دیگران از این گناهان ‌می باشد که این دسته از گناهان را می توان گناهان اجتماعی نامید. مثل  آثار تخریبی ربا برای اقتصاد جامعه یا آثار بدحجابی:

علاوه بر اثرات وضعی که بد پوششی (مثل سایر گناهان) برای خود شخص دارد. به علت اجتماعی بودن این گناه، آثار تخریبی، خانمان‌برانداز و خاندان‌سوزی برای اجتماع و خانوده‌ها که اجزاء تشکیل دهنده‌ی اجتماعند، دارد. از قبیل:

 

1-        ایجاد بلوغ زودرس و تحریک بی‌موقع شهوت :

بدحجابی در کنار دیگر عوامل شهوی از قبیل فیلم‌ها، تصاویر، رمان‌های به اصطلاح عشقی (و در حقیقت شهوت انگیز)، داستان‌های خاص و حتی اشعار و ترانه‌های عاشقانه، باعث  می‌شود نیروی شهوت جنسی که در جای خود بسیار لازم و ضروری ‌می‌باشد، یا بی‌موقع ایجاد شود و نوجوان ما زودتر از موعد به بلوغ جنسی برسد یا نوجوان بالغ (باز هم در زمانی نامناسب) دچار تحریک و تشدید شهوت شود.

 در هردو صورت منظور از بی‌موقع زمانی است که نوجوان در شرائطی نیست که این آتش تازه افروخته، یا شعله ورشده را به وسیله ازدواج، خاموش و کنترل کند. یا از نظر سنی در موقعیت ازدواج نیست یا به لحاظ تحصیلی و بالتبع شرائط شغلی و دیگر ملزومات ازدواج.

 مانند شخص روزه‌داری که در ظهر روز ماه رمضان که اتفاقا با روزهای طولانی‌مدت تابستان هم مصادف شده‌است، وادار به دویدن در فضای باز و زیر تابش آفتاب یا انجام ورزش های نفس‌گیر شود. آیا غیر از این است که گرسنگی و تشنگی که در اواخر روز باید برای او آزاردهنده باشد در نیمه‌ی روز تشدید شده و حتی عواقب سخت تری هم برای وی محتمل‌است؟

 ببنید در این شرائط بد حجابان جامعه خواسته یا ناخواسته چه ظلمی را نسبت به این جوان یا حتی نوجوان روا می‌دارند و چگونه از نظر جسمی و روحی او را تحت فشار قرار می‌دهند که در آثار بعدی به برخی از ابعاد این مسئله اشاره خواهد شد.

 

ادامه دارد.    



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 90/4/25:: 11:23 صبح     |     () نظر


ام سی آی فایو؛ باشگاه بزرگ فروشندگان ایرانی