سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص با انصاف، یاران و دوستان بسیاری دارد . [امام علی علیه السلام]
ماجرای گفتگوی من با سرباز آمریکائی در مرز

بسم الله الرحمن الرحیم

وبلاگ شوند نوشت:طبق خیال‌پردازی‌های ! یک منبع ! آگاه ! “یک خانم” به نام ترانه موسوی پس از بازداشت مورد هتک حرمت واقع شد سپس نیمه بدنش سوخته و در محل نامعلومی دفن شد.

طبق دیده‌ها و شنیده‌های میلیون‌ها نفر از مردم لیبی و بحرینی و فیلم و عکس‌های رسانه‌های خبری بیش از “هشت هزار نفر خانم و آقا”به طرز فجیعی جان‌باختند.

 حقوق بشر غربی یعنی اینکه عکس بزرگ یک ” کسی” که هویت درستی ندارد و بر اساس شایعات بزرگ شده را می‌برن در مجالس گوناگون دولتی و اظهار تاسف می‌کنند از وضعیت ایران؛ ولی وقتی این حجم کشته را به صورت مستند می‌بینند تنها جلسه می‌گذارند که چه بکنند نفت‌شان کاهش نیابد که مبادا سود کمتر به جیب بزنند.

http://jahannews.com/vdcjxyevouqemtz.fsfu.html

بگذریم...

راستی سال نو مبارک!!!

به قول حاج کاظم "ما خمار جشنیم"



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/12/28:: 3:25 عصر     |     () نظر

فرمایشات رهبر بصیر انقلاب اسلامی درباره حماسه نهم دی‌ماه سال 1388

راز ماندگارى این انقلاب، اتکاى به ایمانهاست؛ اتکاى به خداست. لذا شما مى‌بینید آن روزى که توده‌ى عظیم مردم در سرتاسر کشور احساس کنند که دشمنى‌اى متوجه انقلاب است، احساس کنند که دشمنىِ جدى‌اى وجود دارد، بدون فراخوان حرکت میکنند مى‌آیند. روز نهم دى شما دیدید در این کشور چه اتفاقى افتاد و چه حادثه‌اى پیش آمد. دشمنان انقلاب که همیشه سعى میکنند راهپیمائى‌هاى میلیونى را بگویند چند هزار نفر آمده‌اند - تحقیر کنند، کوچک کنند - اعتراف کردند و گفتند در طول این بیست سال، هیچ حرکت مردمى‌اى به این عظمت در ایران اتفاق نیفتاده است؛ این را نوشتند و گفتند. آن کسانى که سعى در کتمان حقائق درباره‌ى جمهورى اسلامى دارند، این را گفتند.

19/11/1388

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8845&q


کلمات کلیدی: مقام ولایت، 9دی، مردم، دشمنان


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/10/8:: 7:14 عصر     |     () نظر

9دی


کلمات کلیدی: 9دی


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/10/8:: 6:55 عصر     |     () نظر

9دی


کلمات کلیدی: 9دی


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/10/8:: 6:50 عصر     |     () نظر

حماسه 9دی


کلمات کلیدی: 9دی


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/10/8:: 6:41 عصر     |     () نظر

فرمایشات رهبر بصیر انقلاب اسلامی درباره حماسه نهم دی‌ماه سال 1388

   روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد؛ این مجاهدتهاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد. روز نوزدهم دى هم همین جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمایز میکنند.

 مطمئن باشید که روز نهم دىِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزى شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرائط کنونى - که شرائط غبارآلودگىِ فضاست - این حرکت مردم اهمیت مضاعفى داشت؛ کار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر میکند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على (علیه السّلام) را مى‌‌‌بیند. این کارها کارهائى نیست که با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسى - که من بارها این را نقل کرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.

در شرائط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خداى متعال حجت را همیشه تمام میکند؛ هیچ وقت نمیگذارد مردم از خداى متعال طلبگار باشند و بگویند تو حجت را براى ما تمام نکردى، راهنما نفرستادى، ما از این جهت گمراه شدیم. در قرآن مکرر این معنا ذکر شده است. دست اشاره ى الهى همه جا قابل دیدن است؛ منتها چشم باز میخواهد. اگر چشم را باز نکردیم، هلال شب اول ماه را هم نخواهیم دید؛ اما هلال هست. باید چشم باز کنیم، باید نگاه کنیم، دقت کنیم، از همه ى امکاناتمان استفاده کنیم تا این حقیقت را که خدا در مقابل ما قرار داده است، ببینیم.
 مهم این است که انسان این مجاهدت را بکند. این مجاهدت به نفع خود انسان است؛ خداى متعال هم در این مجاهدت به او کمک میکند. نوزده دىِ مردم قم در سال 56 از این قبیل بود، نهم دىِ امسالِ آحاد مردم کشور - که حقیقتاً این حرکت میلیونى فوق‌‌العاده ى مردم حرکت عظیمى بود - از همین قبیل است،

مسئولین کشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌‌‌بینند؛ مى‌‌‌‌بینند مردم در چه جهتى دارند حرکت میکنند. حجت بر همه تمام شده است. حرکت عظیم روز چهارشنبه ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام کرد. مسئولین قوه‌‌‌‌‌ى مجریه، مسئولین قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولین قوه‌‌‌‌ى قضائیه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه میدانند که مردم در صحنه‌‌‌اند و چه میخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى کشور.

...آمدند به اصطلاح خواستند این حرکت مردمى را خراب کنند؛ گفتند راهپیمائى حکومتى! بى عقلها نفهمیدند که با این حرف دارند حکومت را تعریف میکنند؛ دارند از حکومت تمجید میکنند. این چه حکومتى است که در ظرف دو روز - روز عاشورا (یکشنبه) آن خباثتها را راه انداختند، روز چهارشنبه این حرکت عظیم راه افتاد - میتواند یک چنین بسیج عظیم ملى را در سرتاسر کشور بکند؟ امروز کدام کشور دیگر، کدام حکومت دیگر چنین قدرتى دارد؟ قوى‌‌‌‌ترین حکومتهاى دنیا و ثروتمندترینشان - که ولخرجى‌‌‌‌هاى زیادى هم براى جاسوس پرورى و خرابکارى و تروریست پرورى دارند - اگر همه ى تلاششان را هم بکنند، نمیتوانند ظرف دو روز، صد هزار نفر آدم را بیاورند توى خیابانهاى شهرشان یا کشورشان. چند ده میلیون انسان در سرتاسر کشور بیایند! اگر به دستور حکومت آمده باشند، این خیلى حکومت مقتدرى است؛ پس خیلى حکومت قوى‌‌‌‌اى است که اینجور امکان بسیج را دارد. اما حقیقت غیر از این است؛ حقیقت این است که در کشور ما حکومت و مردمى وجود ندارد - همه یکى اند - مسئولین حکومت، از شخص حقیر این بنده گرفته تا دیگران، هر کدام قطره‌هائى هستیم در اقیانوس عظیم این ملت.

19/10/1388

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8599&q


کلمات کلیدی: بصیرت، مقام ولایت، 9دی، مردم


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/10/8:: 6:0 عصر     |     () نظر

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون هدفمندی یارانه ها

هدفمندکردن یارانه‏ها امر مهم و سالها است که جزو آرزوها است، بنده در دولتهاى قبل، دو سه مرتبه کتبا و شفاها به دولتها گفته‏ام، منتها دنبال این نمى‏رفتند، ترجیح مى‏دادند که بماند.

به گزارش فارس، ‏فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره طرح هدفمندکردن یارانه‏ها به شرح ذیل است:

هدفمندکردن یارانه‏ها جزو آرزوها بود
از مسأله عدالت دست برندارید، این قضیه عدالت را دنبال کنید، مسأله فسادستیزى، حمایت از طبقات ضعیف، ساده‏زیستى، نگاه به مناطق دوردست و محروم، توجه به مشکلات گوناگون مردم (را دنبال کنید). این‏ها اصولى است که اگر رعایت بشود و بر این‏ها پاى فشرده بشود، هم خدا را راضى مى‏کند، هم مردم را از هر مسؤول و از هر نظامى خشنود و دلشاد مى‏کند. این‏ها را ادامه بدهید.
عدالت فقط عدالت در مسائل اقتصادى نیست، یک بخش عمده‏اش مسأله اقتصاد است. در قضاوتها، در داورى‏ها، در نگاه‏ها، در نظرها، در اظهارات، در موضعگیرى‏ها، همه بایستى شاخص عدالت را در نظر داشته باشیم. از همه مبتلابه‏تر، همین مسأله عدالت اقتصادى و عدم توزیع عادلانه ثروت عمومى و درآمد عمومى ملى بین آحاد جامعه است که نمونه‏هاى فراوانى دارد که زیاد است و یکى‏اش همین یارانه‏ها است که ما خودمان یارانه مى‏دهیم، به فقیر کمتر مى‏دهیم، به غنى بیشتر مى‏دهیم! الان اینجور است. الان یارانه‏هایى که دولت دارد مى‏دهد، بیت‏المال دارد مى‏دهد، به فقرا داریم کمتر یارانه مى‏دهیم، به اغنیاء بیشتر داریم مى‏دهیم. این هدفمندکردن یارانه‏ها که مطرح شده، واقعا یک امر مهمى است. سالها است که این جزو آرزوها است، جزو کارها است. بنده در دولتهاى قبل، دو سه مرتبه کتبا و شفاها به دولتها گفته‏ام، منتها دنبال این نمى‏رفتند، کار سختى است، کار پردردسرى است. همین طور ترجیح مى‏دادند که بماند. حالا این دولت دنبال این کار رفته. بالاخره باید این را دنبال کنید، کار ظریفى هم هست.(1)

جرأت اقدامش باارزش است‏

این مسأله طرح تحول که دولت مطرح کرد، این هم از همان کارهاى بزرگ و از همان کارهایى است که جرأت اقدام به آن کار، خودش باارزش است. همین مسأله هدفمندکردن یارانه‏ها، واقعا چیز خیلى مهمى است، در دولتهاى قبل هم مطرح بوده، بارها صحبت شده بود و گفته شده بود، منتها پیشرفت نمى‏کرد یا مشکلاتى که در قضیه بانکها و مالیات و بیمه و گمرک و سایر چیزهایى که در بخشهاى مختلف این طرح تحول وجود دارد، کارهاى بسیار بزرگ و مهمى است، حتما هم باید انجام بگیرد.(2)

هدفمندکردن یارانه‏ها؛ بخشى از طرح تحول اقتصادى‏
در زمینه مسائل اقتصادى کارهاى خوبى انجام گرفته. خوب است که این گزارش را در معرض اطلاع عموم بگذارید، یعنى چیزى باشد که همه این گزارش دولت را در زمینه کارهایى که انجام گرفته، بشنوند. آنچه من رویش تکیه مى‏کنم، همین طرح تحول اقتصادى است که در دولت نهم مطرح شد. الان هدفمندکردن یارانه‏ها که یک بخشى از آن طرح تحول بود، (در حال اجراشدن است)، همه هم متفق‏القولند - اگرچه حالا در کیفیت اجرا ممکن است اختلاف نظرهایى باشد - لیکن بخشهاى دیگر طرح تحول اقتصادى که درباره نظامهاى پولى و بازرگانى و گمرکى و امثال این‏ها بود، نباید مغفول‏عنه قرار بگیرد، آن‏ها هم بایستى حتما دنبال شود. طرح تحول اقتصادى، کار مهم و بزرگى بود. ما توصیه مى‏کنیم، از جمله چیزهایى که از بین راه برنگردید، همین طرح تحول اقتصادى است، آن را واقعا دنبال کنید.(3)

سال همت مضاعف و کار مضاعف
ما امسال را "سال همت مضاعف و کار مضاعف " عرض کردیم، یعنى همت برتر و کار بیشتر. عرصه‏هاى گوناگونى وجود دارد. (یکى از این عرصه‏ها) همت مضاعف و کار مضاعف در استفاده بهینه از منابع موجود کشور و امکاناتى (است) که وجود دارد؛ از همه آن چیزهایى که مى‏تواند براى سازندگى کشور در دورانهاى آینده مورد استفاده قرار بگیرد یا زندگى عمومى مردم را رفاه و رونق ببخشد، باید حداکثر استفاده بشود، یعنى همان چیزى که یکى از ارکانش اصلاح الگوى مصرف است.
از آب در کشور استفاده بهینه بشود. ما امروز از آب در کشور استفاده بهینه نمى‏کنیم. سال گذشته که بنده مسأله اصلاح الگوى مصرف را مطرح کردم، پژوهشگران کشورمان تحقیق کردند، به ما اطلاع دادند که اگر آبى که در کشور مصرف مى‏شود، ده درصد آن صرفه‏جویى شود، این ده درصد به قدر تمام استفاده‏اى است که امروز براى شرب خانگى و براى صنعت مورد استفاده قرار مى‏گیرد. امروز نود درصد آب کشور در بخشهاى کشاورزى مصرف مى‏شود؛ مصرف غلط، مصرف اسراف‏آمیز. ده درصد دیگر براى آب شرب و براى صنعت و براى مصارف گوناگون به کار مى‏رود، یعنى اگر در کار کشاورزى، ده درصد صرفه‏جویى کنیم، مقدار مصرف شرب و صنعت و امثال این‏ها به دو برابر خواهد رسید، اینقدر مسأله مهم است. مسأله مصرف برق و مصرف حاملهاى انرژى - بنزین، گازوئیل - هم مهم است. این لایحه هدفمندکردن یارانه‏ها که مطرح شده است، ناظر به این مسائل است.(4)

هدفمندکردن یارانه‏ها؛برخوردارى بیشتر محرومین
مسأله هدفمندکردن یارانه‏ها ناشى از تجربه بلندمدت نخبگان کشور است که در طول این سالها به این نقطه رسیده‏اند که یارانه‏هایى که از کیسه بیت‏المال - یعنى از جیب عموم مردم - بیرون مى‏رود و به عموم تعلق مى‏گیرد، بیشتر متوجه قشرهایى بشود که نیاز آن‏ها بیشتر است، یعنى قشرهاى محروم و طبقات متوسط به پائین جامعه از بیت‏المال و از کیسه عمومى ملت بیشتر برخوردار شوند تا طبقات بسیار مرفه و کسانى که در حقیقت احتیاجى هم به این یارانه‏ها ندارند. رسیدن به این حقیقت و تصمیم و عزم راسخ بر اجراى آن، ناشى از تجربه طولانى‏مدتى است که در طول این سالها متراکم شده است و به مرحله عمل درآمده است.(5)

همه باید کمک کنند
در مسائل اقتصادى اگرچه محور فعالیت اقتصادى و تصمیم‏گیرى‏هاى اقتصادى دولت است، اما بقیه قوا هم خیلى نقش دارند، قوه قضائیه هم نقش دارد، قوه مقننه هم نقش دارد. آن‏ها باید به وظائفشان در این زمینه‏ها عمل کنند، کمک کنند. بخش خصوصى و دستگاه‏هاى مرتبط با بخش خصوصى مثل اتاقهاى بازرگانى و امثال این‏ها و بعضى از بنیادهایى که هستند، این‏ها همه بایستى در این جهت همراه باشند و با دولت همکارى کنند و کمک کنند.(6)
من همین جا در حضور شما مردم عزیزمان توصیه مى‏کنم، هم به قوه مجریه، هم به قوه مقننه که در این مسأله مهم(7) باید با هم همکارى کنند، باید به هم کمک کنند. از یک طرف قضیه، نگاه به قوه مجریه است - که بار بر دوش قوه مجریه است، دولت بایستى اقدام کند، عمل کند، پس همه دستگاه‏هاى دیگر، از جمله دستگاه قانونگذارى باید به دولت کمک کنند - از طرف دیگر هم دولت بایستى آن چیزى که قانونى است و مراحل قانونى را گذرانده است، معتبر بداند و بر طبق آن عمل کند. بنابراین دولت، مجلس - قوه مجریه، قوه مقننه - در این کار دوشادوش هم حرکت کنند، به هم کمک کنند و با هم باشند، "ید الله مع الجماعة ". وقتى با هم بودند، خدا هم کمک خواهد کرد. بنابراین استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود کشور و بهره‏ورى مهم است، بهره‏ورى بیشتر از آنچه داریم و آنچه که بسیارى از آن‏ها متأسفانه مورد اسراف و استفاده غلط قرار مى‏گیرد.(8)
آنچه من امروز به همه ملت عزیزمان و به مسؤولین محترم توصیه مى‏کنم، این است که براى دهه پیشرفت و عدالت، همه خودشان را آماده کنند. ما احتیاج داریم به جهش در این راه. ما عقب‏ماندگى زیاد داریم. با رفتار معمولى نمى‏شود به نقطه مطلوب رسید، ما به جهش احتیاج داریم. این جهش، ایمان مى‏خواهد، اخلاص مى‏خواهد، هماهنگى مى‏خواهد، همکارى نیروها را با یکدیگر لازم دارد. قواى سه‏گانه با هم همکارى بکنند، همدلى کنند، به هم کمک کنند، مردم به مسؤولین، به خصوص به قوه مجریه که وسط میدان است، کمک کنند، همکارى کنند، همراهى کنند، ما بتوانیم راه‏هاى نرفته را برویم، کارهاى بزرگى که در انتظار ما است، انجام بدهیم.(9)
کارهاى بزرگ باید انجام بگیرد، کارهاى ماندگار باید انجام بگیرد. همه هم باید کمک کنند. اگر بخواهیم به آن هدفها برسیم، همه باید کمک کنند، سلیقه‏هاى مختلف را کنار بگذارند.(10)

اصناف حضور فعال داشته باشید
همین اصناف و بازار، کسانى بودند که در دوران اختناق، به این نهضت کمک کردند. امام(ره) فرمود: اصناف بازوى قدرتمند نهضتند. همین‏طور هم بود، این‏ها تلاش و مجاهدت کردند. تاجر و کاسب بازارى، سرمایه خودش را در معرض تطاول مأموران بى‏انصاف رژیم سفاک گذشته قرار داد، براى این‏که به مرجع تقلید و به دین خود و نهضت اسلامى کمک کند. این‏ها را نباید فراموش کرد. در ماههاى قبل از پیروزى انقلاب، صنعتگران و کارگران کشور، بزرگترین ضربه را بر پیکر رژیم پوسیده سفاک پهلوى وارد کردند. این‏ها را نباید فراموش کرد. در دوران جنگ، کارگران و بسیارى از صنعتگران ما، با فداکارى توانستند حرکت صنعتى را در کشور از توقف و رکود و مرگ نجات دهند. مردم، مؤمن و متعهدند.(11)
(البته) در سالهاى جنگ و کلا در سالهاى بعد از انقلاب، بعضى از اصناف و کسبه و تجار بسیار بد عمل کردند. کارى کردند که اگر کسى قصد داشت نسبت به کسبه و بازارى، زبان به بدگویى باز بکند، به‏طور وفور و فراوان، بهانه و نمونه در اختیارش بود. بعضى سوء استفاده‏ها کردند، قوانین را زیر پا گذاشتند و به ثروتهاى کلان دست پیدا کردند، در حالى که مردم - قشرهاى حقوق‏بگیر، کارگران و کارمندان و نظامیان - به خاطر مشکلات اقتصادى ناشى از جنگ و محاصره اقتصادى، فشارهایى را تحمل مى‏کردند، آنان در تحمل فشار، خودشان را با این مردم سهیم نکردند، بلکه جمعى از آن‏ها حتى این فشار را زیاد کردند! این، مناسب چهره اسلامى و انقلابى اصناف مسلمان جمهورى اسلامى نیست. مگر مسأله زندگى اسلامى این است؟ مگر فقط جیب خود (را) پرکردن مطرح است؟(12)
سیاستهاى نظام جمهورى اسلامى و دولت خدمتگزار این نیست که از راه کنترلهاى بسیار شدید، مشکلاتى را براى عامه اصناف به وجود بیاورد، ولى این نباید موجب آن بشود که کسانى سوء استفاده کنند.
اصناف مؤمن، بازرگانان متدین، چهره‏هاى انقلابى، سابقه‏داران، جوانان، کسانى که جبهه‏ها را دیدید، براى جبهه‏ها پشتیبانى کردید، آن کاروانهاى کذایى را راه انداختید، چه‏قدر زحمت را تحمل کردید، کسانى که در رژیم گذشته آن مبارزات را کردند، آن ایستادگیها را در بازار نشان دادند، کسانى که در همه حضورهاى سیاسى دوران انقلاب، خودشان را نشان دادند و دشمن را مأیوس کردند، بایستى در اساسى‏ترین میدانها - یعنى میدان اقتصادى - در خدمت اهداف دولتى و اسلامى و نظام انقلابى - و نه فقط براى سود شخصى - یک حضور فعال داشته باشند و داشته باشیم.(13)

1) 18/6/1388
2) 2/6/1387
3) 8/6/1389
4) 1/1/1389
5) 1/1/1388
6) 18/6/1388
7) طرح هدفمندى یارانه‏ها
8) 1/1/1389
9) 29/6/1388
10) 12/5/1388
11) 10/4/1380
12) 13/4/1370
13) 13/4/1370

http://larusar.parsiblog.com/1863321.htm



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/10/4:: 2:38 عصر     |     () نظر

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به سخنان اخیر یک مقام مسوول مبنی بر این که «کسانی که با موسیقی مخالف هستند و می‌گویند حرام است، موسیقی را نمی فهمند»، به شدت موضع گیری کرد.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید، صبح روز چهارشنبه طی سخنانی در آغاز درس خارج فقه خود اظهار کرد: چندی پیش در مطبوعات خبری از یکی از مسوولان منتشر شد که گفته بود کسانی که با موسیقی مخالف هستند و می گویند حرام است، موسیقی را نمی فهمند. ما منتظر تکذیب این مساله بودیم که متاسفانه اتفاق نیفتاد. می دانید که این مطلب چقدر سنگین است.

وی با تاکید بر این که همه فقهای ما بر حرمت موسیقی لهوی تاکید دارند و در این باره شکی نیست، خاطر نشان کرد: معنی حرف این آقا این است که همه فقها و امام راحل نمی فهمند....
 در واقع به همه این بزرگوران توهین شده است.

اگر شرایط خاص نبود، ساکت نمی‌ماندیم

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر شرایط کشور یک شرایط خاصی نبود و بحث از اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور و لزوم حفظ آرامش نبود، قطعا ما طور دیگری با این فرد برخورد می کردیم و به هیچ وجه ساکت نمی ماندیم.

وی اضافه کرد: اگر این شرایط نبود ما به وظیفه مان عمل کرده و هزینه آن را هم می‌پرداختیم، چرا که این فرد با حرفش در واقع به علما و {...} توهین کرده است، آن هم توهین به این زشتی!

در فرصت لازم پاسخ قاطع می‌دهیم

این مرجع تقلید یادآور شد: ما نمی توانیم در این خصوص ساکت باشیم و ببینیم که با مقدسات به این راحتی بازی می شود. من به خاطر شرایط حساس فعلا به همین میزان سخن قناعت می‌کنم، ولی در فرصت لازم به این توهین پاسخ قاطع می دهیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: معنا ندارد هر کسی که مسئولیت دارد هر چه خواست بگوید.

وی در ادامه با تاکید بر این که ما به طور شفاف اعلام کرده‌ایم که موسیقی لهو و لعب حرام است، گفت: امیدواریم خداوند همه دشمنان اسلام را اگر قابل هدایت نیستند، خوار و ذلیل کند.

به نقل از جهان نیوز با اندکی تصرف 


کلمات کلیدی: موسیقی، فقها، توهین، آرامش


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/10/1:: 5:34 عصر     |     () نظر


ام سی آی فایو؛ باشگاه بزرگ فروشندگان ایرانی