سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نابخردی و غفلت در دل دانشمند نیست . [امام علی علیه السلام]
ماجرای گفتگوی من با سرباز آمریکائی در مرز

بسم الله الرحمن الرحیم 

می‌گویند در مواجهه با مسئله‌ی عدم مراعات حجاب و پوشش اسلامی، برخورد انتظامی جواب نمی دهد و باید کار فرهنگی کرد. فراگیری این نظریه نیز از دولت سازندگی تا دولت مهرورزی را شامل شده‌است. آیا همین وجه اشتراک بودن در بین دولت های به ظاهر متضاد دلیلی بر صحت آن است یا بر مشترک بودن سرچشمه‌ی فکری جریانات سابقه با جریان انحرافی امروز دلالت دارد؟!

...بگذریم.
از منشاء فکری- جریانی این مسئله بگذریم که شاید چندان در حیطه‌ی بنده نباشد و درستی آن را از منظر دینی- عقلی- منطقی واکاوی نمائیم.
این کلام از یک جهت صحیح است. با برخورد انتظامی نمی‌توان اعتقاد به حجاب و لزوم آن برای صیانت جامعه و اشخاص جامعه را به کسی قبولاند و وی را اقناع نمود و از وی یک انسان معتقد ساخت که اصطلاحا حتی در نبود زور بر بالای سرش(!) هم به صورت خودکار و قلبی خوش‌پوشش باشد.
 این اهداف عالیه قطعا نیاز به کارهای فرهنگی، اعم از آموزش‌های کوتاه مدت، میان مدت، دراز مدت، کارگاهی و مهارتی در قالب‌های سنتی مثل منبر و سخنرانی و غیر سنتی مثل جلسات گفتمان و پرسش‌و‌پاسخ به شکل حضوری، خصوصا در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها و برنامه‌های صداوسیما با استفاده از تمام ابزار‌های تبلیغی- هنری روز مثل اینترنت، لوح‌های فشرده، تیزرهای جذاب و در عین حال اقناعی تلویزیون و... دارد.
اما این یک بعد مسئله‌ی حجاب است. از سوی دیگر حجاب یک مسئله‌ی اجتماعی می‌باشد و رعایت و عدم رعایت آن در سلامت روح، روان، ذهن و جسم افراد جامعه و آینده‌ی اجتماع و افراد آن نقش بسیار بسیار مهم، تأثیرگذار و ژرفی دارد، که در ادامه به برخی از این آثار اشاره ‌می‌شود...

ادامه دارد.



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 90/3/31:: 12:25 عصر     |     () نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

وزیر علوم: باید نگاهمان به انگشت اشاره مقام معظم رهبری باشد

 ایسنا نوشت:

کامران دانشجو که روز شنبه در مراسم افتتاح ساختمان پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، به شیراز سفر کرده است تصریح کرد: اگر قرار است مسیر را درست ادامه دهیم، باید نگاهمان به انگشت اشاره مقام معظم رهبری باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرچه داریم از ولایت داریم.

وی با اشاره به جهان‌بینی توحیدی، گفت: در این جهان‌بینی علم و دانش در طول مسیر خلقت قرار می‌گیرد و ابزاری است برای تعالی بصیرت و نه سلطه بر انسان‌های دیگر.

http://www.khabaronline.ir/news-147578.aspx



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 90/2/10:: 3:15 عصر     |     () نظر

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

سلام، یارانه‌ها که یاری نمیکنند، بنزین و گاز قیمتش سر به آسمان گذاشته، خارجیها هم که تحریممون کردند، با دنیا در افتادیم بخاطر نیروی هسته‌ای، نون هم که چند برابر شده، مردممون هم که هر روز دارند بخاطر  بنزین قلابی سرطان شش  میگیرند ، دنیا هم  با ما در افتاده ، هر وقت هم که حرف می‌زنیم میگویند این همه بدبختیها در راه و برای اسلام است. اسلامی هم که رشد میکنه هر روز، سنّی است نه مال ما شیعه ها.‌ای امام کجایی که روز قضاوت  نزدیک است. خودت رحم کن بر ما.

 

پاسخ:

علیکم السلام
با گذشت چهار ماه از هدفمند شدن یارانه ها و پرداخت قبوض پس از آن و اضافه نمودن دیگر هزینه های بوجود آمده بعد از هدفمندی مثل مابه التفاوت بنزین و کرایه تاکسی و نان و هزینه نشدن بیش از نصف یارانه ها برای آن ها حتما مشاهده کرده اید که عملا مقداری هم به درآمد ماهیانه شما اضافه شده است. پس الحمدلله که خدا یارانه ها را وسیله ای برای یاری قرار داده است.
خدا را شکر تحریم خارجی ها هم که در ابعاد مختلف بیشتر دامن گیر خودشان شده است. وانگهی تحریم مال امروز دیروز نیست. 30 سال است که تحریم عدو سبب خیر پیشرفت در مسیر خودکفائی شده است که بخشی از آثارش را چندی قبل در بازدید رهبری از نمایشگاه پیشرفت ها دیدیم. ( البته ماهواره ها احتمالا همه ی اینهارا دروغ و ماکت(!) می دانند)
 در مورد حق هسته ای هم ببخشید که ما بخاطر حقمون جلوی زیاده خواههای دنیا ایستادیم.
احتمالا خبر سرطان شش(!) را هم ماهواره ها داده اند. چون ما که از روزنامه ها و سایتها بی اطلاع هم نیستیم نشنیدیم.
در مورد نون هم توضیح دادم.
دنیا با ما در نیافتاده است بلکه دنیا از ما دارد الگو میگیرد. ر.ک. تونس، مصر، لیبی، بحرین، یمن و... اگر منظورتون قلدر های دنیاست (همان ها که مرگ مشکوک ندا را در اینترنت و ماهواره ها  صدها هزار بار بازتاب دادند و در مقابل کشته شدن قطعی هزاران نفر در لیبی، بحرین، مصر، یمن و ... به دست دیکتاتورها به خواب مرگ رفته اند) به فرموده ی امام "در مقابل تمام دنیایشان می ایستیم".
سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان و شیعه های یمن و خاستگاه اصلی قیام بحرین که شیعه اند و جان آمریکا و اسرائیل را به لب رسانده اند، حتما سنی هستند!!! 
بله برادرعزیز هر کس عزت بخواهد باید ایستادگی کند حتی به قیمت بالای نیزه رفتن سرش که البته گفتن و تایپش آسان است.
آری امام کجائی که روحت شاد. کجائی که ببینی روز به روز قیامت، قسمتهای بیشتری از عالم را فرا میگیرد و صدق سخنت بیشتر ثابت می گردد که فرمودی: اسلام قله های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد
خدایا خودت بر ما رحم کن که فقط مشکلات را که قابل انکار نیست نبینیم و مشکلات را هم صحیح  و واقعی ببینیم و با حرفهایمان ایجاد ناامیدی نکنیم که خواسته ی دشمنان غیر قابل انکارمان میباشد
موفق باشید



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 90/2/4:: 6:7 عصر     |     () نظر


بسم الله الرحمن الرحیم 

شما ببینید در همین پنج شش روز گذشته سر یک قضیه‌اى که آنچنان هم از اهمیت بالائى برخوردار نبود - سر مسئله‌ى اطلاعات و امثال اینها - چه جنجالى در دنیا راه انداختند. تحلیلها را بردند به این سمت که بله، در داخل نظام جمهورى اسلامى شکاف ایجاد شده است، حاکمیت دوگانه شده است، رئیس جمهور حرف رهبرى را گوش نکرده است! دستگاه‌هاى تبلیغاتىِ خودشان را از این حرفهاى سست و بى‌پایه پر کردند.
ببینید چطور منتظر بهانه‌اند. ببینید چطور مثل گرگ در کمین نشسته‌اند که یک بهانه‌اى پیدا کنند، هر جور میتوانند، حمله کنند. میدانند که دولت مشغول تلاش و فعالیت و خدمت است. خب، واقعاً در کشور دارد خدمت انجام میگیرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است. ما که راجع به شخص قضاوت نمیکنیم؛ ما کار را، خط را، جهتگیرى را ملاک و معیار قرار میدهیم. آنجائى که کار و خدمت و تلاش هست، حمایت ما هست، حمایت مردم هست. و بحمداللَّه امروز کار دارد انجام میگیرد. 
مسئولین دولتى هم حقاً و انصافاً دارند تلاش میکنند؛ هم اعضاى دولت، هم بخصوص خود رئیس جمهور. اینها شب و روز ندارند؛ من مى‌بینم، من از نزدیک شاهدم. اینها دائم مشغول کارند، مشغول خدمت و تلاشند. خب، اینها براى کشور خیلى باارزش است.
بنده‌ى حقیر هم طبق اصول بنا ندارم در کارها و تصمیمهاى دولت وارد شوم. خب، مسئولیتها در قانون اساسى مشخص است؛ هر کس مسئولیتى دارد؛ مگر آنجائى که احساس کنم یک مصلحتى دارد تفویت میشود؛ مثل اینکه در همین قضیه‌ى اخیر اینجورى بود؛ انسان احساس میکند یک مصلحت بزرگى دارد مورد غفلت قرار میگیرد، تفویت میشود؛ خب، انسان وارد میشود که جلوى این تفویت مصلحت را بگیرد.
این، مسئله‌ى مهمى نیست، نظائرش هم اتفاق مى‌افتد؛ اما مخالفین، دشمنان بیرونى، تریبون‌دارهاى بین‌المللى، بوقهاى تبلیغاتى، از همین مسئله استفاده میکنند براى اینکه فضاى تبلیغاتى را شلوغ کنند.
عرض من به عناصر داخلى، به مردم دلسوز، به برادران و خواهرانى که در داخل با مسائل تبلیغاتى سر و کار دارند، این است که سعى کنند به این آشفتگى کمک نکنند. این که تحلیل بگذارند، یکى از آن طرف، یکى از این طرف، این علیه آن، آن علیه این، براى هیچ و پوچ، چه لزومى دارد؟
نه، دستگاه بحمداللَّه دستگاه مقتدرى است، مسئولین مشغول کارشان هستند، رهبرى هم که بنده‌ى حقیر هستم با همه‌ى حقارت، خداى متعال کمک کرده،
ما در مواضع صحیحِ خودمان محکم ایستاده‌ایم. تا من زنده هستم، تا من مسئولیت دارم، به حول و قوه‌ى الهى نخواهم گذاشت این حرکت عظیم ملت به سوى آرمانها ذره‌اى منحرف شود. تا مردم عزیزمان اینجور با شور، با شعور، با بصیرت، با عزم راسخ در میدان هستند، لطف الهى شامل است؛ این را بدانید. تا ما توى میدان هستیم، سایه‌ى لطف الهى هست. ماها - من یک جور، شما یک جور، آن دیگرى یک جور، چهارمى یک جور - اگر سراغ مسائل شخصى خودمان برویم و اهداف را فراموش کنیم، البته کمک الهى هم کم خواهد شد.

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=12163



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 90/2/4:: 12:39 عصر     |     () نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

به فرموده‌ی رهبر عزیزمان نمی‌خواهیم موضوعات فرعی را اصلی کنیم و به حاشیه‌ها و حاشیه‌سازها بپردازیم. ولی چه کنیم که حاشیه سازها وارد مسائل اصلی و حیاتی نظام می‌شوند و به‌نظر می‌رسد در حد هشدار، ورود به این مباحث لازم باشد.

مشائی‌ها و جوانفکرها که چند روزی در بوته‌ی آزمایش چشیدن مزه‌ی ‌سکرآور قدرت ( البته به طفیل رئیس جمهور مکتبی و ولائی و متأسفانه بسیار خوش‌بین به اطرافیان ) قرار گرفته‌اند، چرا به عاقبت عبرت‌آموز همه‌ی کسانیکه در طول تاریخ 32 ساله‌ی انقلاب و قبل از آن، در مقابل ولایت فقیه، روحانیت اصیل و حزب‌اللهی های واقعی ایستادند، نمی‌اندیشند و از آن پند نمی‌گیرند.

از جلادان قلدری مثل محمدرضا و صدام تا دولت موقت، لیبرال‌ها، بنی‌صدر، منافقین، افرادی با عنوان اجتهاد و مرجعیت و اصلاح‌طلب و کسانی که به داشتن حکم از امام و نخست وزیر دوران دفاع مقدس بودن، استناد (!) می‌نمودند.

غیر از این است که با ایستادگی مردم در مقابل آنان یا فراری شدند یا واصل به درک یا منزوی و منفور؟

مصدق تا زمانی که مورد حمایت آیت‌الله کاشانی و بالتبع پشتیبانی مردم مسلمان ایران بود، آن‌قدر قدرت داشت که خواهر کثیف و قدرتمند شاه را به خارج تبعید کرد و باعث فرار شاه و ثریا شد. فراری که متعاقب آن مردم مجسمه‌های شاه را به پائین کشیدند.( شبیه دیماه 1357 )اما وقتی خود را از حمایت روحانیت آگاه، بی‌نیاز دید و نصایح خیرخواهانه‌ی آن فقیه عادل و بصیر را گوش نکرد و در نتیجه پشتیبانی مردمی را هم از دست داد، دیگر حتی خودش را نیز نتوانست حفظ کند.

رئیس جمهور محترم
آیا می‌دانید دوستان شما و افکارتان، هنوز هم به خاطر رأی دادن به شما و دولت قانونی‌تان هزینه پرداخت ‌می‌کنند؟ هزینه‌ای که تحملش فقط با مکتبی بودن ‌و سرباز مطیع ولایت بودن شما، آسان بوده و خواهد بود.
فعالیت ما برای شما و تبلیغ برای شما بخاطر امثال مطهری زمان و حمایت‌های خالصانه‌ی آنان  از شما بوده‌است. آیا صحبت‌های از سر سوز و هشدار دهنده‌ی اخیر این شخصیت پرکننده‌ی خلأ علامه‌ی طباطبائی را خوانده‌اید؟ آیا هشدارهای امام راحل به بعضی از افراد در مورد بیت و اطرافیانشان را به‌خاطر دارید؟ ما دوست داریم شما را تا آخر پشت سر رهبری و به‌عنوان بازوی پرتوان ایشان و خار چشم دشمنان ببینیم .

ان‌شاءالله


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 90/1/31:: 3:42 عصر     |     () نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

به فرموده‌ی رهبر عزیزمان نمی‌خواهیم موضوعات فرعی را اصلی کنیم و به حاشیه‌ها و حاشیه‌سازها بپردازیم. ولی چه کنیم که حاشیه سازها وارد مسائل اصلی و حیاتی نظام می‌شوند و به‌نظر می‌رسد در حد هشدار، ورود به این مباحث لازم باشد.

مشائی‌ها و جوانفکرها که چند روزی در بوته‌ی آزمایش چشیدن مزه‌ی ‌سکرآور قدرت ( البته به طفیل رئیس جمهور مکتبی و ولائی و متأسفانه بسیار خوش‌بین به اطرافیان ) قرار گرفته‌اند، چرا به عاقبت عبرت‌آموز همه‌ی کسانیکه در طول تاریخ 32 ساله‌ی انقلاب و قبل از آن، در مقابل ولایت فقیه، روحانیت اصیل و حزب‌اللهی های واقعی ایستادند، نمی‌اندیشند و از آن پند نمی‌گیرند.

از جلادان قلدری مثل محمدرضا و صدام تا دولت موقت، لیبرال‌ها، بنی‌صدر، منافقین، افرادی با عنوان اجتهاد و مرجعیت و اصلاح‌طلب و کسانی که به داشتن حکم از امام و نخست وزیر دوران دفاع مقدس بودن، استناد (!) می‌نمودند.

غیر از این است که با ایستادگی مردم در مقابل آنان یا فراری شدند یا واصل به درک یا منزوی و منفور؟

تکمیل می‌شود



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 90/1/31:: 11:49 صبح     |     () نظر


ام سی آی فایو؛ باشگاه بزرگ فروشندگان ایرانی