سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبانت را به نرم گویی و سلام کردن، عادت بده، تا دوستانت فراوان شوند و دشمنانت اندک گردند . [امام علی علیه السلام]
ماجرای گفتگوی من با سرباز آمریکائی در مرز

            نمی دونم با چه رویی برم مهمونی...

بسم الله...

وای دوباره مهمونی دعوت شدم یه دوست قدیمی هر سال دعوتم می کنه یه ماه دعوت میکنه خونه اش جدای لباس و ظاهر مناسب که ندارم یه مشکل اساسی دارم واسه رفتن. این دوستم هر سال مهمونی می گیره یه ماه سفره می ندازه تو خونشو همه را دعوت می کنه. خیلی عجیبه ؟! بدون هیچ توقعی فقط ازمهموناش می خواد بعد از مهمونی باز هم بهش سر بزنن – از پارسال که دعوتم کرد و کلی شرمندم کرد و قرار شد بعد اون مهمونی زیاد برم سراغش تا حالا نرفتم ، اون خیلی دوست داره من برم سراغش اما مشغله هام اجازه نمی ده . کار، زندگی، زن و بچه و رفیق نمی دونم با چه رویی برم مهمونی...

شرمنده ام از بابت اینکه از پارسال تا حالا باز اون بوده که روزی 3 بار بهم زنگ زده و احوالپرسی کرده و باز دعوت برای مهمونی خصوصی که همیشه جواب رد دادم تنها سلامش را علیک دادم و آن هم به خاطر اینکه جواب سلام واجبه . نمی دونم با چه رویی برم مهمونی...

 اون خیلی خوبه و من خیلی بدم اصلا انگار غفلتهای منو نمی بینه ولی یقین دارم می بینه ولی به روم نمی یاره. انقدر خوبه که مطمئنم امسال هم که برم مهمونی مثل بقیه باهام رفتار می کنه اتفاقا چون مثل دوستای خوبش منم تحویل می گیره شرمندگیم بیشتر میشه اصلا تو مهمونی هر ساله با همه یه جور رفتار می کنه چه اونا که بهش بدی کردند چه اونایی که حقشو خوردند. نمی دونم با چه رویی برم مهمونی...

همیشه می گم این همه منو دعوت کرد مهمونی خصوصی برم روزی سه بار زنگ زد ولی من ... خوش بحال اونایی که استفاده کردند و مهمونی خصوصیهاش رفتند و استفاده کردند شنیدم یه مهمونی خصوصی تر نیمه شبها داره واسه اونایی که تو روز وقت ندارن و ارزش مهمونی را بیشتر از خواب می دونن وای که چقدر من غافلم این همه مهمونی نمی تونم استفاده کنم هر موقع بگی اون وقتشو میزاره برای من اما من هی میگم وقت ندارم . نمیدونم با چه رویی برم مهمونی

می ترسم (خدا بیامرزدشون کیومرث ملک مطیعی، رضا کرم‏رضائی، حمیده خیر‏آبادی، محمد نوری، بعضی از دوستای وبلاگی و ... پارسال مهمونی آخرشون بود. سهمیه شون تموم شد. به نرخ آزادم نمی‏دن.تک نرخیه. برا هر مهمونی یه سال از عمرتو میگیرن) شاید آخرین مهمونی عمرم باشه اگر این طور باشه که من بیچاره ام باید یه راهی یه توجیهی ، دلیلی پیدا کنم واسه اینکه چرا تو این یه سال گذشته سراغ دوستم نرفتم شاید ذره ای از شرمندگیم برای خودم کاسته بشه بتونم برم مهمونی.

باز هم مثل همیشه به خودم قول میدم بعد از مهمونی امسال دیگه دوستمو ول نکنم قول میدم از یه سری دوستام کم کنم و بیشتر برای این دوستم وقت بزارم .

خدا کنه این دفعه قولم قول باشه

خدا کنه دیگه نگم نمیدونم با چه رویی برم مهمونی...

(با اندکی تصرف)

 منبع:http://alishateri.parsiblog.com/1636286.htm



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/5/17:: 12:47 عصر     |     () نظر
آیت‌الله شیخ محمد یزدی در گفت‌وگو با فارس:
مشایی در مباحث تخصصی دینی و بحث‌هایی که از آن بی‏اطلاع است، وارد نشود

خبرگزاری فارس: نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از ورود مکرر رئیس دفتر رئیس جمهور به مباحث تخصصی دینی و اظهارات اخیرش در همایش ایرانیان خارج‌ کشور تاکید کرد: نباید به‏خاطر خوشامد دیگران عزت اسلام را زیرسؤال ببریم.


آیت‌الله شیخ محمد یزدی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری که در واکنش به سخنان اخیر اسفندیار رحیم‌مشائی در خصوص معرفی مکتب ایران با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: بار دیگر آقای مشایی در بحث‌هایی که در شأن وی نیست، وارده شده و اظهارنظرهای غلط و نابه‌جا کرده است.
وی افزود: هر کس اظهارات ایشان را در اختتامیه‌ مراسمی که برای ایرانیان ساکن خارج از کشور برگزار شده ملاحظه کند؛ مطمئن می‌شود ایشان نباید درباره‌ اسلام و ایران صحبت کنند و یا آنکه حداقل باید کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام شهید مطهری را می‌خواندند و بعدا حرف می‌زدند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر فرد عادی که در جریان انقلاب اسلامی ایران قرار داشته باشد، عزت کنونی ایران را از اسلام و حاکمیت کشور و مقاومت جوانان ایران می‌داند؛ مبارزات اول انقلاب به رهبری امام راحل (ره)، مقاومت مردم در جنگ تحمیلی 8 ساله و تقدیم این همه شهید و جانباز و تحمل همه شدائد و سختی‌ها توسط مردم ایران، همه و همه برای اسلام و حاکمیت دین بوده است.
وی افزود: هیچ‌کس منکر نیست که اعتقادات اسلامی مردم که هرگاه احساس خطر کردند، با حضور میلیونی خود از نظام و اسلام دفاع کرده‌اند و عزت امروز ایران، از اسلام است؛ نه از ایران و ایرانی بودن.
آیت‌الله یزدی اضافه کرد: ایران شاهنشاهی در طول تاریخ، جز ظلم و ستم و وابستگی به شرق و غرب کار چشم‌گیری نداشته و در جریان انقلاب، کسانی که دنبال ثروت، زندگی و مال و دنیا بودند، یا فرار کرده و از کشور خارج شدند و یا در گوشه و کنار دنبال خوشگذرانی‌های خود بودند اما مردم عزیز به خصوص نسل جوان ما، جان خود را در دست گرفته به میدان آمدند.
وی خاطر نشان کرد: امروز نادیده گرفتن حقایق و زیرسؤال بردن عزت اسلام و مسلمین به خاطر خوش‏آمد این و آن و حرف‌هایی که سلطنت‌طلبان و ملی - مذهبی‌ها زده و می‌زنند را به زبان آوردن بسیار تأسف‌انگیز است؛ به خصوص با داشتن مسئولیتی خطیر در ریاست جمهوری.
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمی‌تواند در این گفت‌وگوی اجمالی همه نقاط لغزش و انحراف رئیس دفتر رئیس جمهور به خصوص در مطالبی که اگر گفته باشد، خطرناک است، برشمرد، به ذکر برخی جملات از رحیم‌مشائی پرداخت که آنها را نمونه‌هایی از انحرافات فکری نامبرده دانسته است.
آیت‌الله یزدی با اشاره به جملات رحیم‌مشائی که گفته بود "اگر یافتید جایی را که خدا تکریم شده اما انسان تکریم نشده، بدانید آن خدا همان خدا نیست "، "اگر دیدید جایی انسان تکریم شده است و خداوند پیدا نیست، یقین بدانید آنچه تکریم شده، انسان نیست "، به طرح این سؤال پرداخت که پس آن همه آیات قرآنی که درباره‌ خداوند متعال و آیات الهی است، چه معنی دارد؟
وی بر همین اساس تاکید کرد که به هر حال صلاح نظام، تشکیلات ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور که همواره در خط رهبری و حامی مبانی دینی بوده‌ است، نیست که رئیس دفتر وی در بحث‌های تخصصی که نسبت به آنها بی‌اطلاع است، وارد شود و بیش از این به حیثیت خود و مرتبطین آسیب برساند.
آیت‌الله یزدی تصریح کرد: ایران امروز که در سایه‌ انقلاب اسلامی پیشرفت و رشد قابل توجهی داشته و رهبر معظم انقلاب که با تدبیرهای دقیق و حساب شده، توانستند آتش فتنه را خاموش کنند، آماده همکاری با کسانی است که دشمنی ندارد، اما میدان برای دشمنان اسلام و انقلاب بسته است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خاتمه با دعا برای هدایت همگان و ایمن شدن از شر نفس، خدا را سپاس گفت که حقایق روشن و آشکار است و مردم کشورمان بیدار و متوجه هستند و اقشار مختلف جامعه از دانشگاهیان، نخبگان، فرهیختگان تا اعاظم و روحانیت و مراجع عظام، همواره مترصد و نگهبان اسلام و انقلاب و نظام هستند.
انتهای پیام/



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/5/16:: 4:0 عصر     |     () نظر
انتقاد آیت‌الله خاتمی از مواضع یک مسئول دولتی

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با اشاره تلویحی به سخنان یک مقام مسئول دولتی، قرار دادن مکتب ایران مقابل مکتب اسلام را ملی‌گرایی شرک‌آلود نامید و در ادامه خطبه‌های خود تأکید کرد که آمریکا در زمینه رویارویی نظامی با ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.


 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران طی سخنانی در خطبه دوم، از ویژگی‌های برتر نظام جمهوری اسلامی را اسلامیت نظام دانست و اظهار داشت: این اسلامیت نظام بود که سرانجام منجر به نظام اسلامی شد، این مسئله خیلی مهم است و به تعبیر امام راحل نهضت ما اسلامی است، قبل از آنکه ایرانی باشد.

* قرار دادن مکتب ایران مقابل مکتب اسلام ملی‌گرایی شرک‌آلود است

وی در ادامه با بیان اینکه اصلاً ایران با اسلام هویت خود را پیدا کرد، گفت: متقابلاً هم اسلام خدمتی بزرگ به ایران کرد؛ خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری برای اثبات این واقعیت و این ارتباط متقابل است. در ابتدای انقلاب یکی از سیاسیون گفته بود که فرق ما با امام(ره) این است که امام(ره) ایران را برای اسلام می‌خواهد و ما اسلام را برای ایران. این سخن همان ملی‌گرایی شرک‌آلود است که امام(ره) آن را نهی می‌کرد و می‌فرمود ملی‌گرایی خلاف اسلام است و خلاف دستور خداست و بر خلاف قرآن مجید است. ایرانی که بخواهد در برابر اسلام قرار گیرد، ملی‌گرایی شرک‌آلود است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با تأکید بر اینکه روشن است که وطن‌دوستی غیر از ملی‌گرایی است، یادآور شد: ملی‌گرایی به این مفهوم که انسان اسلام را در مقابل ایران قرار دهد و بگوید که اسلام مکتب‌های مختلف دارد و یک مکتب ایرانی دارد. این با وطن‌دوستی متفاوت است وطن دوستی قابل قبول است و در متن اسلام هم آن را نشانه ایمان دانسته‌اند. اما مکتب ایران در برابر مکتب اسلام همان ملی‌گرایی شرک‌آلود است که امت مسلمان ما هرگز نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.
وی ادامه داد: ما دلداده اسلام و ایران اسلامی هستیم ما همه چیزمان اسلام است، مقصد ما مکتب ماست؛ بنابراین زمزمه‌های این‌چنینی تبار آن‌چنانی دارد که اول انقلاب یکی از سیاسیون می‌گفت و سرانجامش هم جمهوری ایرانی است این حرف هیچ تفاوتی با جمهوری ایرانی ندارد.
آیت‌االله خاتمی در عین حال عنوان کرد: ما همه چیزمان اسلام است. مدافع ایران اسلامی هستیم. همین متدینین هستند که همواره از وطن حمایت کرده‌اند و تاریخ هم نشان داده که در عرصه دفاع از وطن متیدنین در خط اول دفاع از وطن بودند و بسیاری از ملی‌گرایان و مدعیان ملی‌گرایی به این وطن خیانت کردند.

* نقل مرثیه دردناک حجاب توسط آیت‌الله خاتمی و انتقاد به افتتاحیه‌های مبتذل برخی جشنواره‌ها

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس با بیان اینکه "این پنجمین خطبه‌ای است که بنده می‌خوانم و مرثیه دردناک حجاب را سر می‌دهم "، به مقابله با بدحجابی اشاره و تصریح کرد: دلیل آن هم این است که متأسفانه روز به روز شاهد خبرهای هنجارشکنانه در این رابطه هستیم؛ برگزاری برخی جشنواره‌های مبتذل و برخی افتتاحیه‌های مبتذلی که در آن خواننده‌های زن و مرد دف بزنند. یا خبرهای نگران‌کننده از برخی سواحل دریاها می‌رسد. یا خبر دوچرخه سواری بانوان در خیابان‌های عمومی تهران، یا به وجود آمدن فروشگاه‌های آن‌چنانی در برخی مناطق تهران از جمله شمال که فروشندگان زن با لباس مبتذل و بد برای جلب مشتری حاضر می‌شوند.

وی اضافه کرد: گاهی به بنده گفته می‌شود وقتی اثر ندارد چرا می‌گویی؟ ما تکلیف داریم منکر را بگوییم و در برابر منکر تحمل نکنیم. در این چهار خطبه حرف‌های خود را زدیم الان دو کلمه بیشتر نمی‌گویم. اول این که دلسوزی‌هایی که دلسوزان این نظام و دین و مراجع عظام تقلید و امامان جمعه و متدینین دارند برای ایجاد انگیزه بیشتر برای یافتن علاج این معضل است. معتقدیم مسئولان عالی نظام ما درد دین دارند. هیچ کدام از مسئولان عالی نظام این وضعیت نابه هنجار حجاب را نمی‌پسندند؛ بنابراین هرگز نباید برداشت از این صحبت‌ها این باشد؛ کسانی که این اعتراض‌ها را می‌کنند می‌خواهند دولت را تضعیف کند.

امام جمعه موقت تهران در عین حال با تأکید بر حمایت از دولت، عنوان کرد: این دولت بر آمده از حضور چهل میلیونی و بیش از 24 میلیون رأی است. دولت قانونی و مشروع است و باید او را کمک کرد. جریان فتنه تمام تلاشش این است که حتی اگر بتوانند یک روز از عمر این دولت کم کنند، اما ما معتقد به تقویت دولت قانونی به همراه رهبری هستیم، ولی حمایت به‌به و چه‌چه کردن نیست.

* حمایت ما از دولت "حمایت ناصحانه " است

وی تأکید کرد: حمایت ما ناصحانه است و این خدمت به کشور بقیة‌الله‌الاعظم است. این حرف‌هایی که زده می‌شود خیر و صلاح مملکت است، امنیت روانی اجتماعی و خانوادگی را در رعایت این اصل می‌دانیم.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر فعالیت فرهنگی و کار اجرایی کردن همزمان در مقابله با بدحجابی، گفت: صحبت این نیست که برخی می‌گویند کار فرهنگی انجام دهیم و برخی می‌گویند کار انتظامی باید انجام شود. طرح این مسئله به این شکل غلط است. کدام عالم دینی است که بگوید در مقابله با بدحجابی از همان اول بزن بزن کنیم؟ هیچ عالم و رساله این را نمی‌گوید، بلکه تأکید بر کار فرهنگی و کار اجرایی به صورت همزمان است. ما هرگز نگفتیم فقط کار اجرایی شود.

* نباید طوری حرف بزنیم که بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها دلشان خنک شود

به گفته وی، سخن ما این است که امثال من که تریبون داریم، طوری حرف نزنیم که بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها احسنت بگویند و بگویند که دل‌مان خنک شد. بلکه باید طوری حرف بزنیم که متدینین مطمئن شوند مسئولین هم این درد را دارند. آ‌ن‌ها هم بدحجابی را خطر می‌دانند و سخنان ما باید مایه آرامش متدینین باشند که صاحبان اصلی انقلاب هستند.

* بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها روز خطر صحنه را خالی می‌کنند

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه "در روز خطر و روز حادثه آن‌ها که ایستادگی می‌کنند متدینین هستند "، گفت: بدحجاب‌ها و بدپوشش‌ها روز خطر نه تنها صحنه را خالی می‌کنند بلکه دست تسلیم بلند می‌کنند؛ بنابراین کار فرهنگی و اجرایی هر دو لازم است.


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/5/16:: 3:30 عصر     |     () نظر

هدیه تولد خورشید

بیائیم مولود نیمه شعبان را خوش‌حال کنیم.

می‌شود؛ ما می‌توانیم.

سلیمان و ران ملخ (پیشکشی مور).

یا علی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/5/2:: 5:27 عصر     |     () نظر

هدیه تولد خورشید

نوشته شده توسط محمدرضا موذن زاده

خرداد ??

ما همانیم که خود می دانیم، من ما نیست هنوز، آنچه او می خواهد

معمولا ما برای روز تولد به دوستان مان هدیه می دهیم. تمام سعی خود را هم می کنیم تا این هدیه، ارزشمند و در خور شان او باشد. هر چقدر این دوست یا فامیل برایمان عزیزتر باشد در انتخاب هدیه، ارزش مادی و معنوی، کادو کردن، جمله زیبایی که قرار است روی آن بنویسیم و دیگر موارد تمام دقت خود را به کار می گیریم. همه چیز را از قبل مهیا می کنیم و برای روز تولد برنامه ریزی می کنیم. اما …

تا میلاد امام زمان در حدود چهل روز باقی مانده است. نیمه شعبان روز تولد صاحب الزمان است و ما همیشه این روز خجسته را جشن می گیریم و خیابان ها را چراغانی و تزئین می کنیم. اما برای امام زمان هدیه تولد هم داریم؟ چیزی هست که بشود به محضر مبارکش تقدیم کرد و او را در روز میلادش خشنود ساخت؟ بیایید امسال کوچه پس کوچه های دل هامان را چراغانی کنیم. در دل های تاریک مان چند چراغی روشن کنیم و آن را هدیه کنیم به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.

حضرت آیت الله بهجت می فرمود: «خدا می داند در دفتر امام زمان (عج) جزو چه کسانی هستیم. کسی که اعمال بندگان در هر هفته دو روز (روز دوشنبه و پنجشنبه) به او عرضه می شود. همین قدر می دانیم که آن طوری که باید باشیم، نیستیم!»

ما هم اعتقاد داریم به اینکه اعمال ما هر هفته بر امام زمان مان عرضه می شود. ما خوب می دانیم که موجب ناراحتی و رنجش خاطر امام زمان هستیم و گناهان ما دل او را می شکند. لذا برآنیم تا بار دیگر در نیمه شعبان جشنی بر پا کنیم. اما این بار با دست پر. هدیه ما امسال به امام زمان دل هایی است که چهل روز هوای خود را داشته اند. می خواهیم از پنجم رجب تا نیمه شعبان چله بگیریم. و در این چهل روز حداقل یک گناه را ترک کنیم و مرتکب آن نشویم. این بهترین هدیه ما به امام زمان و به خودمان است. با این تیر چند نشان می زنیم. حضرت آیت الله بهجت می فرماید: «تا رابط? ما با ولیّ امر امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد. و قوّت رابط? ما با ولیّ امر هم در اصلاح نفس است.»

این حرکت با نام «هدیه تولد خورشید» با بضاعت اندکی راه اندازی شده است. لذا از تمام همکاران وبلاگ نویس دعوت می کنیم اگر حرکت ما را می پسندند اولا به جمع ما بپیوندند ثانیا با نوشتن درباره این حرکت در پایگاه های خود مخاطبان شان را به آن فرا بخوانند.

 

در همین رابطه بخوانید:

- آیا امام زمان، از اعمال و رفتار شیعیان اطلاع پیدا مى کنند؟

- عرضه اعمال بر امام زمان (ع)

- عرضه اعمال بر امام زمان (عج)


کلمات کلیدی: جشن تولد، هدیه


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/4/26:: 5:9 عصر     |     () نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام

عید مبعث بر شما مبارک. به قول طلبه‏ها اسعد الله ایامکم.

عید انتخاب حضرت محمد( صلی الله علیه و آله ) به عنوان آخرین فرستاده خداوند از طرف خدای

مهربان، معنای عید مبعث می‏باشد.

راستی عبادت کردن در شب مبعث و انجام اعمال امشب که در مفاتیح الجنان،قسمت

اعمال ماه رجب و در بخش اعمال شب بیست‏و‏هفتم رجب نوشته شده است، ثواب

عبادت شصت سال دارد.

روزه گرفتن در روز عید مبعث هم ثواب روزه هفتاد سال دارد.

 

نکته مهم:

از نظر شرعی کسی که روزه واجبی ( مثل روزه قضای ماه رمضان) بر گردنش می‏باشد،

نمی‏تواند روزه مستحبی( مثل روزه فوق‏الذکر) بگیرد و راهش این است که اگر میخواهد

فردا ( روز عید مبعث ) روزه بگیرد، همان روزه قضا یا هر روزه واجب دیگری که بر عهده‏اش

هست بگیرد .

راستی اگر روزه مستحبی فرزند باعث ناراحتی پدر یا مادر شود حرام است.

من را هم از دعایتان محروم نکنید.



نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/4/18:: 8:55 عصر     |     () نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

جمعه 18 تیر مصادف با 26 رجب سالروز وفات بزرگ حامی پیامبر و پدر امیرالمؤمنین، حضرت ابوطالب است.

 در تاریخ اسلا‌م کمتر کسی رامی‌یابیم که مانندابوطالب در دفاع از اسلا‌م در روز غربت آن کوشیده باشد،
و اگر حمایت‌های بی‌دریغ آن بزرگوار نبود، درخت نوپای اسلا‌م به ثمر نمی‌نشست.
ابوطالب در سخت‌ترین حالا‌ت پیامبر صلی‌اللّه‌علیه‌وآله و مسلمین; یعنی در آن سه سال که آنها در دره مخصوصی

نزدیکی خانه خدا که بعداً به < شعب ابی‌طالب > معروف شد در محاصره دشمن بودند، مانند پروانه، گرد شمع
وجود پیامبر صلی‌اللّه‌علیه‌وآله می‌چرخید و با تمام وجودش در حفظ او می‌کوشید.
هر شب محل خواب و استراحت پیامبر صلی‌اللّه‌علیه‌وآله را عوض می‌کرد و فرزند دلبندش علی علیه‌السلا‌م را در جای

او می‌خوابانید و به او می‌فرمود: من تو را فدای فرزند عبداللّه (یعنی پیامبر صلی‌اللّه‌علیه‌وآله) نمودم.
او از همان کودکی، به سبب امارات و نشانه‌های روشن، به آینده پیغمبر اسلا‌م صلی‌اللّه‌علیه‌وآله پی برده بود و در حفظ

و حراستش از کینه دشمنان ، سخت می‌کوشید و در واقع از مومنان به پیامبر اسلا‌م صلی ‌اللّه‌ علیه ‌و آله قبل از نبوتش بود،

حتی در زمانی که پیامبر، کودک شیرخواری در قنداقه بود به وسیله او از خداوند باران طلبید و خشکسالی سرزمین مکه

برطرف گردید و شعر معروف :

وابیض یستسقی الغمام بوجهه

ثمال الیتامی عصمة للا‌رامل
که ابوطالب بعدا سروده و بسیاری از دانشمندان شیعه و اهل سنّت، آن را در کتاب‌های خود به عنوان یادگار
آن زمان نقل کرده‌اند، گواه روشن همین امر است.
او بارها و بارها، در شعر و نثرش ایمان محکم خود را نسبت به پیامبر اسلا‌م صلی‌اللّه‌علیه‌وآله ظاهر ساخت ولی دورافتادگان

از خدا و پیامبر اسلا‌م صلی‌اللّه‌علیه‌وآله بزرگترین تهمت را به آن حضرت زدند و گفتند: ابوطالب کافر از دنیا رفت! و به این ترتیب
کینه‌هایی را که نسبت به فرزندش علی علیه‌السلا‌م داشتند نسبت به پدر بروز دادند و تمام شواهد تاریخی را نادیده گرفتند.
اگر جز این شعر معروف ابوطالب در مدح پیغمبر اکرم صلی‌اللّه‌علیه‌وآله در دست نبود، کافی بر بطلا‌ن این تهمت ناروا بود،

آنجا که می‌گوید
:

قد اکرم اللّه النبی محمدا

فاکرم خلق اللّه فی الناس احمد
و شق له من اسمه لیجلّه
فذو العرش محمود و هذا محمد!

مرحوم علا‌مه امینی در جلد هفتم کتاب نفیس الغدیر این شعر را از منابع اهل سنّت نقل می‌کند; شعری که صریح در ایمان
به نبوت آن حضرت در حد اعلا ست .
به هر حال ابوطالب هم‌چون فرزندش علی علیه‌السلا‌م مظلوم است، مظلوم بزرگ تاریخ اسلا‌م بر اثر ظلم کج ‌اندیشان اموی صفت
.
بر حسب آن‌چه در مصباحین (مصباح شیخ و مصباح کفعمی) از ابن عیاش منقول است وفات آن حضرت در روز 26 رجب
سال 10 بعثت که به عام‌الحزن نامیده شده، اتفاق افتاده است.

 

 
 

 

   
 

 

 

 

   

 


کلمات کلیدی: یادبود


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/4/18:: 4:55 صبح     |     () نظر

گذری کوتاه به زندگی امام کاظم علیه السلام

 

تاریخ  و محل تولد:

 آن حضرت روز یک شنبه ، هفتم ماه صفر، سال 128 هجرى قمرى در روستائى به نام أبواء بین مکّه معظّمه و مدینه منوّره دیده به جهان گشود.

نام:

موسى صلوات اللّه و سلامه علیه.

کنیه‌ها:

 ابوالحسن، ابوالحسن اوّل،  ابوالحسن ماضى، ابوابراهیم، ابوعلىّ، ابواسماعیل ، ابواسحاق و...

لقب‌ها:

 عبد صالح، کاظم، باب الحوائج، صابر، رجل، امین، عالم، زاهر، صالح، شیخ، وفىّ، نفس زکیّه، زین المجتهدین و...

پدر:

امام جعفر، صادق آل محمّد صلوات اللّه علیهم.

مادر:

حمیده مصفّاة اندلسى، دختر صاعد بربری.

مدّت امامت:

حضرت روز دوشنبه ، 25 شوّال ، سال 148 هجرى قمرى ، پس از شهادت پدر بزرگوارش ، در20 سالگى  منصب امامت و زعامت جامعه اسلامى را به عهده گرفت و تا سال 183 هجرى ، امامت آن حضرت به طول انجامید.

مدّت عمر:

35سال پس از آن ادامه حیات داد آن حضرت مدّت 20 سال و بنابر نَقلى 19 سال، هم زمان با پدر بزرگوارش و مدّت  که جمعا 55 سال طبق مشهور، عمرى با برکت و پر از مشقّت را سپرى نمود، گرچه بعضى عمر آن حضرت را تا 58 سال نیز گفته‌اند.

علّت زندانى شدن:

 در آن سالى که هارون الرّشید به سفر حجّ رفت ، در کنار قبر حضرت رسول صلى الله علیه و آله جمعى از بنى هاشم و از آن جمله امام موسى کاظم علیه السلام را دید، که جهت زیارت قبر آن حضرت حضور دارند.

هنگامى که هارون الرّشید نزدیک قبر مطهّر رسید، گفت : "السّلام علیک یا رسول اللّه ! یا ابن عمّى!" یعنى؛ سلام بر تو اى رسول خدا!اى پسر عمویم. در همین حال، امام موسى کاظم علیه السلام جلو آمد و هنگامى که نزدیک قبر مطهّر رسید؛ اظهار داشت: السّلام علیک یا أبة ! یعنى ؛ سلام بر تو اى پدر!

هارون الرّشید با دیدن چنین صحنه‌اى ، چهره خود را درهم کشید و کینه و عداوت آن حضرت را بر دل گرفته و مصمّم بر تحقیر و قتل حضرت شد.

مضافا بر آن که سخن چینان دنیاپرست و ریاست طلب - که در هر زمان بوده و هستند- ، از موقعیّت سوء استفاده کرده  و در هر فرصت مناسبى بر علیه آن حضرت نزد هارون بدگوئى و سخن چینى نموده و او را بر علیه حضرت ، تحریک مى کردند،

تا آن که هارون به بغداد مراجعت کرده و دستور جلب آن حضرت را صادر کرد؛ و حضرتش را در بصره زندانى گرداند و چون مدّتى را در آن جا سپرى نمود، به بغداد منتقل شده ؛ و در زندانى مخوف و وحشتناک تحت انواع شکنجه هاى جسمى و روحى محبوس ‍ گردید.

 

عامل شهادت:

 بنابر مشهور حضرت توسّط سِندى بن شاهک ؛ و به دستور هارون الرّشید مسموم گردید؛ و در روز جمعه، 25 رجب ، سال 183 هجرى قمرى در زندان بغداد به شهادت رسید؛ و جسد مطهّرش در قبرستان بنى هاشم کاظمین دفن گردید.

سلاطین هم عصر حضرت:

 دوران امامت آن حضرت هم زمان بود با حکومت منصور دوانیقى ، مهدى عبّاسى ، هادى عبّاسى ، هارون الرّشید.

 

نماز آن حضرت:

 دو رکعت است ، در هر رکعت پس از قرائت سوره حمد، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده مى شود.

و پس از پایان سلام نماز، تسبیحات حضرت فاطمه زهراء علیهاالسلام گفته مى شود؛ و سپس حوائج و خواسته‌هاى خویش را از درگاه خداوند متعال تقاضا نموده ، که ان شاء اللّه بر آورده خواهد شد.

 

گروه دین و اندیشه سایت تبیان

http://www.tebyan.net/religion_thoughts/articles/theinfallibles/imamkazim/2010/7/7/128634.

Html

((با اندکی تلخیص و تصرف

 

 


کلمات کلیدی: زندگی‏نامه


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/4/17:: 3:20 صبح     |     () نظر

 

بسم ألله ألرّحمن ألرّحیم

 

انا لله و انا الیه راجعون

سلام

هنوز اندک زمانی (که البته هر لحظه اش برای مائده و بابای صبورش جانکاه گذشته) از فقدان

یکی از وبلاگ نویسان متعهد(مرحومه مغفوره سرکار خانم مرضیه پژمان یار ،مدیر وبلاگ

  فریاد بی صدا  رحمت الله علیها) نگذشته بود که خبر دار شدم سربازی از سربازان امام عصر

(عجل‏الله‏تعالی‏فرجه) و وبلاگ نویس دغدغه مند دیگری به بنام آقا کمیل و مدیر وبلاگ

«طلبه‌ ملیونر» رحمت الله علیه هم به رحمت ایزدی پیوست.

در چه ماهی؟ رجب. خوش به حالش در چه جائی؟ کربلا. خوش به حالش. در چه حالی؟

بعد از زیارت و پاک شدن از گناه و در حال مهمان امام حسین بودن. خوش به حالش.

نمی دونم بعضیا تو عمرشون چی کار می‏کنند که مرگشون تو بهترین زمانا و مکانا و بهترین

حالات اتفاق میفته.خدا رحمتش کنه. به عزیزانشم صبر بده.

میتونید برای شرکت در ختم قرآنی که برای شادی روح این وبلاگ نویس برگزار شده  اینجا کلیک کنید.

بگذریم

ولی رفقا انگار مرگ سراغ وبلاگ نویسام میادا.

کی آماده‏اس؟ گفتن و شنیدن و کلیک کردن و خوندنش آسونه. ولی باورش مهمه.

یه روزی این وبلاگم نویسندش میره.

یعنی برا منم ختم قرآن میذارن؟ خدا عاقبتمونو به خیر کنه. موفق باشین.


کلمات کلیدی: تسلیت، تلنگر


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/4/9:: 6:42 عصر     |     () نظر

بسم ألله ألرّحمن ألرّحیم

 

سلام

خاکستر شدن پروانه  شمع وجود حسینی (حضرت زینب کبری) سلام‏الله‏علیها را تسلیت عرض

می کنم.

امام زمان! عذر خواهی می کنم از اینکه دیشب فوتبال نگذاشت ما به یاد عمه‏جان شما باشیم.

شرممان باد.

 امروز را نمی‏دانم،ولی عذر خواهی می‏کنم که دیشب شبکه‏های سیما (به جز شبکه تهران)احتمالا

یادشان رفته بود!!! یک نماد کوچک عرض ارادت به عمه سادات در گوشه‏ای از تصویر تلویزیون بگذارند.

شرممان باد.

امروز را نمی‏دانم،ولی عذر خواهی می‏کنم که دیشب مظلومیت مظلومه کربلا در سیمای ما از مظلومیت

شهیدمظلوم و سید‏الشهدای انقلاب (بهشتی بزرگوار) بیشتر بود، که قطعا رهبر جمکرانیمان

(حفظه الله) هم به این مسأله راضی نیستند. ولی از مظلومیت ایشان است که کارهای ما به

پای ایشان گذارده می‏شود. شرممان باد.

امام زمانعذر خواهی می کنم از اینکه دیشب ما نتوانستیم به احترام عزای خواهر عباس،

سریال خارجی شبکه اول و سریال نیمه طنز شبکه تهران را پخش نکنیم. ( بر ما ببخش؛احتمالاً

به خاطر کساد کردن بازار شبکه «فارسی یک» بوده است). شرممان باد

امام زمان! عذر خواهی می کنم از اینکه دیشب یاد امام و شهدا در سیمای ما بود، ولی چندان

ما را به کربلا و زینبیه نبرد. نکند در یاد کردن از شهدا اخلاص نبوده‏است. ما اعتقاد داریم امام و شهدا

در محضر حضرت زینب و خدای حضرت زینبند. آنها را با کارهایمان شرمنده بی‏بی نکنیم. شرممان باد.

آقا عزت!  چون میدانم خودت هم بچه مذهبی هستی و معتقدی میگویم . این کارها قطعاً اثر وضعی

دارد که گریبان‏گیر کل نظام میشود و باعث دردسر حضرت ماه و ستاره‏هایشان میشود. شرممان باد.

ضمنا هر کس بخواهد از این متن استفاده جناحی و ضد انقلاب و نظام بکند،حواله اش به صاحب امروز.

کسانی‏ که نگارنده را می‏شناسند از مواضع سیاسی‏اش هم مطلعند.


کلمات کلیدی: اعتذار و انتباه


نوشته شده توسط سید ابراهیم موسوی 89/4/7:: 11:49 صبح     |     () نظر


ام سی آی فایو؛ باشگاه بزرگ فروشندگان ایرانی